معاون توسعه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

اعلام شرایط بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان

معاون توسعه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرایط لازم برای بازنشستگی پیش از موعد به بیان توضیحاتی درباره پرداخت معوقات معلمان خریدخدمات آموزشی پرداخت.

کد مطلب: ۶۵۱۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
حسین فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در مورد وضعیت معوقات معلمان طرح خریدخدمات بیان کرد: با تامین حدود 11هزارمیلیارد تومان برای معوقات از آبان سال 1395 تا فروردین ماه سال 1396 کلیه معوقات معلمان خریدخدمت که انباشته از سال های 1393 و 1394 بود، پرداخت شد.
وی افزود: باقی مانده مطالبات کنونی از اول مهرماه سال 1395 است که نمی توان اسم آن را معوقه نامید چرا که برای معلمان سال مالی در واقع منطبق بر سال تحصیلی آستانه با این وجود از کل مبلغ مورد نیاز برای سال تحصیلی 1396-1395 (یعنی تا اول مهرماه سال 1396) بخشی از آن پرداخت شده و مابقی نیز نیاز به برنامه ریزی دارد.
معاون توسعه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدامات لازم برای پرداخت این موارد در اسرع وقت انجام شده و تامین مبالغ مورد نیاز برای سال تحصیلی 1397-1396 نیز در اولویت خاص قرارداد که برنامه ریزی آن مشخص شده بود.
وی در خصوص شرایط بازنشستگی پیش از موعد تصریح کرد: مهلت تعیین شده در قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت از تاریخ 5/6/1394 به اتمام رسیده است.
فرزانه با اشاره به تبصره یک ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد شرایط اجرای این نوع بازنشستگی یادآور شد: خانم ها می توانند حداقل با 25 سال سابقه خدمت و 25 روز حقوق در صورت عدم نیاز و موافقت دستگاه بازنشسته شوند، به غیر از این مطلب خاص دیگری وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار