برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در شهرک قیامدشت

به مناسبت ولادت با سعادت شمس الشموس حضرت امام رضا( ع) مراسم جشن با شکوهی به همت اهالی محترم قیامدشت در حسینیه مبارکه بیت الرباب (س) این شهرک برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۹۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، این مراسم با همکاری اهالی شهرک قیامدشت در حسینیه بیت الرباب(س) و با حضور سخنران حجت الاسلام صالحی و ذاکرین اهل بیت (ع) همراه بود.
حجت الاسلام صالحی در شب ولادت امام رضا(ع) با تبریک میلاد امام هشتم(ع) با اشاره به اینکه ان‌شاء الله این محافل باعث معرفت بیشتر ما نسبت به آن حضرت شود، اظهار داشت: در یکشنبه ماه ذیعقده نمازی از پیامبر(ص) سفارش شده ، که باعث می شود والدین انسان چه در قید حیات باشند و چه از دنیا رفته باشند از او راضی شوند و همچنین خدا از والدین این شخص نیز راضی می شود.
وی افزود: از فواید دیگر این نماز پرفضیلت این است که افرادی که با انسان مخاصمه دارند در روز قیامت از وی نیز راضی شوند و همچنین فرشته ملک الموت با انسان دوست و رفیق می شود.
حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کتابهایی که در مورد فضایل حضرات معصومین(ع) نوشته شده فهرستی از خصوصیات امام رضا(ع) آمده است که به دلیل بارز بودن این صفات در همه این کتب بیان شده است عنوان کرد: اولین خصوصیت حضرت رضا(ع) این بود که ایشان جفای در کلام نداشتند،نه در حضور افراد که شامل نیش و زخم زبان زدن، تمسخر کردن، تحقیر کردن و نسبت به کسی دادن در حضور جمع.
وی اضافه کرد: امام رضا(ع) همچنین در غیاب افراد نیز جفای در کلام نداشتند و غیبت، تهمت و قضاوت بی جا در مورد دیگران نداشتند.
حجت الاسلام صالحی در خصوص اینکه امام رضا(ع) هیچگاه حرف کسی را قطع نمی کرد،اضافه کرد: دومین ویژگی امام رضا(ع) این است که ایشان هیچ گاه حرف کسی را قطع نمی کرد مگر در یک مورد که زید بن موسی بن جعفر که معروف به زیدالنار بود و تفکرات الحادی داشتند.
وی خاطر نشان کرد: امام هشتم حضرت رضا(ع) هیچ گاه در حضور جمع پای خود را دراز نمی کردند و این سومین ویژگی حضرت بود،همچنین ایشان چه هنگامی که سفره های عمومی در منزلشان پهن می شد و چه زمانی که خوراک ایشان خصوصی بود هیچ فرقی میان خود و سایر افراد خانواده و حتی نیازمندان خارج از منزل قائل نبودند.
/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار