دبیرکل حزب مشاركت‌های مردمی استان گيلان:

هر چه احزاب قوی تر باشند به نفع کشور و مردم است

دبیرکل حزب مشاركت‌های مردمي استان گيلان برگزاری انتخابات برای حضور احزاب در کمیسیون ماده 10 را رویکرد مثبتی دانست.

کد مطلب: ۶۴۹۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد

سهیلا مدارائی، دبیرکل حزب مشاركت‌های مردمی استان گيلان و نامزد احزاب اصلاح طلب در انتخابات عضو احزاب استانی کمیسیون ماده 10، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا با انتقاد از عدم حق رای احزاب در کمیسیون ماده 10، عنوان کرد: با این که تصمیم به حضور و عضویت احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب را رویکرد بسیار مثبتی است، درخواست خواهیم داد تا دوباره در مجلس بررسی شود تا احزاب حق رای داشته باشند؛ بدون حق رای خوب نیست، در شورای مرکزی خانه احزاب مطرح شد که شورای مرکزی از مجلس بخواهد تا در در قالب لایحه ای در این خصوص تجدید نظر کند.

دبیرکل حزب مشاركت‌های مردمی استان گيلان با یاد آوری تاثیر احزاب در انتخابات 29 اردیبهشت که موفق شدند مشارکت مردم را در انتخابات جذب کنند، خاطرنشان کرد: نقش احزاب در تمام مسائل خود را نشان خواهد داد؛ در کشورهای پیشرفته تحزب گرایی نشان دهنده دموکراسی و حضور مردم است ، در نتیجه احزاب نقش اساسی در نظام سیاسی کشور دارند و می توانند بر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه ناظر باشند. هر چه احزاب قوی تر باشند به نفع کشور و مردم است، یقینا برگزاری انتخابات کار بسیار مثبتی است.

بر اساس آمار وزارت کشور 82 حزب استانی و 165 حزب ملی در کشور فعالیت می کنند، روزهای 12 و 13 مرداد ماه انتخابات برای انتخاب یک نفر از احزاب استانی و یک نفر از احزاب ملی برگزار می شود، شرط برگزاری هر دو انتخابات حضور دو سومی دبیرکل هر دو سطح احزاب است.

پس از انتخاب دو نفر از احزاب، نشست های کمیسیون ماده 10 احزاب با حضور این افراد رسمیت پیدا می کند.نمایندگان احزاب حق رای ندارند اما حضورشان در جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار