نایب رئیس هیات فوتبال استان خبر داد:

حضور 16 تیم در فستیوال فوتبال پسران افغانی

نائب رئیس هیات فوتبال استان با اشاره به حضور 16 تیم در فستیوال فوتبال پسران افغانی ،گفت: این جشنواره در رده سنی زیر 14 سال برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۴۹۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، علی برات زاده نایب رئیس هیات فوتبال استان و مسئول برگزاری فستیوال فوتبال پسران افغانی در نشست خبری صبح امروز که در محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد، گفت:این فستیوال ، برای اولین بار در بخش پسران ، روز 14 مرداد در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار خواهد شد و 16 تیم 15 نفره در این رقابت ها شرکت میکنند.

برات زاده در خصوص اهداف برگزاری این فستیوال گفت: از آنجایی که آداب و فرهنگ کشور افغانستان با ایران اشتراکاتی دارد ،سعی شده تا در این رقابت ها بیشتر جنبه فرهنگی در نظر گرفته شود و شناخت فرهنگ طرفین صورت گیرد و به بحث رقابت توجهی نشود و این شناخت متقابل، باعث ایجاد همکاری های گسترده تری مابین طرفین خواهد شد.

نائب رئیس هیات فوتبال استان افزود: سال گذشته فستیوال دختران افغانی با حضور 50 فوتبال آموز مقیم ایران برگزار شد و امسال جشنواره پسران با حضور 3000 نفر برگزار خواهد شد که این تعداد استعداد یابی نیز شده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه فستیوال ها میتواند زمینه رشد ورزش استان را فراهم کند و در این امر موثر باشد، گفت: اداره ورزش و جوانان تلاش می کند تا با همکاری سایر هیات ها ، در رشته های دیگر نیز استعداد یابی ورزشکاران افغانی را انجام دهد و همکاری های دو طرف ایرانی و افغانی را بهبود بخشد.

نائب رئیس هیات فوتبال استان در خصوص استعداد هایی که تاکنون در زمینه فوتبال شناخته شده اند ، تصریح کرد: حدود 1000 نفر از اتباع افغانی در رشته فوتبال استعداد یابی شده که حدود 700 نفر از این تعداد پسر و مابقی دختر هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در خصوص داوران و مربیان این فستیوال گفت: داوران این رقابت ها و نیز مربیان ، ملیت ایرانی دارند و آموزش های خاصی را برای حضور و مربیگری و قضاوت در این رقابت ها فرا گرفته اند و این رقابت ها با همکاری استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

برات زاده اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در این جشنواره و در حاشیه فستیوال انجام خواهد شد ، برپایی بازارچه ای از محصولات افغانستان و ایران خواهد بود و نیز سرود ملی افغانستان و ایران در این فستیوال پخش خواهد شد و پرچم مشترک این دو کشور برافراشته خواهد شد.

فستیوال فوتبال پسران افغانی ، 14 مرداد از ساعت 17:30 تا 20 در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار خواهد شد و تماشای آن برای عموم آزاد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار