پانا گزارش میدهد:

صادرات غیر نفتی، کشور را نجات می دهد

استاندار همدان گفت: صادرات غیر نفتی ، کشور را نجات می دهد در آمد کشور باید از مالیات و صادرات غیر نفتی باشد.

کد مطلب: ۶۴۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدناصر نیکبخت در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: مالیات نباید به تولیدکننده آسیب بزند باید تولید در سطح کشور گسترش یابد و منابع جدید مالیاتی کشف شود.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد باید قوی تر از این عمل کند بند ۲۴ سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر استاندارد تاکید دارد و همه بندها بخصوص صادرات را در بر می گیرد سازمان استاندارد نیازهای استان را بررسی و رفع کند وما سازمان ها را الزام کرده ایم که کالای خارجی خریداری نکنند.

استاندار همدان گفت: کیفیت را در اولویت کارهای خود قرار دهیم اکنون تبلیغ می کنیم کالای ایرانی بخرید با اینکه کالای خارجی گرانتر است اما اینگونه شکل گرفته که کالای خارجی با کیفیت تر است.

وی بیان کرد: کالایی که تولید می کنیم باید کالای با کیفیت باشد و توان صادراتی داشته باشد و بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند.

وی با بیان اینکه استاندارد را نباید یک کار شیک و تجملاتی بدانیم گفت: استاندارد باید در جامعه جایگاه خود را پیدا کند زیرا در پیشرفت، تأثیر زیادی دارد

استاندار همدان بیان کرد: به این نتیجه رسیده ایم که کشور ما را صادرات نجات می دهد، دستور مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

نیکبخت افزود: هدف گذاری صادرات استان را خوب ببینیم و با توجه به صادرات ۸۰۵ میلیون دلاری سال قبل، حداقل یک میلیارد دلار صادرات برای امسال هدف گذاری شود.

وی افزود: از گمرک استان راضی هستم البته نمی دانم چرا برخی صادرکنندگان استان از گمرک همدان صادرات ندارند.

وی درخصوص کشت و کار سیر دراستان افزود: کیفیت سیر همدان فوق العاده است و در این زمینه برای صادرات باید با کمک صادرکنندگان استان برنامه ریزی و بازاریابی بین المللی شود .

/شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار