همزمان با هفته ی کرامت :

اختتیامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام

اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام به میزبانی مرکز شماره 1 بیرجند برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۹۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی , فریده سلامیان کارشناس فرهنگی و رابط استانی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا گفت : در برگزاری پانزدهمین جشنواره امام رضا علیه السلام در استان 12 مرکز ثابت و مرکز سیار روستایی بشرویه شرکت نمودند که 313 کودک و 442 نوجوان عضو مراکز و 44 نفر در بخش آزاد جشنواره طی شش ماه به تولید آثار پرداختند .


سلامیان افزود : مجموع آثار تولید شده در 7 بخش کاردستی ، کتابسازی، نشریه نگاری، داستان نویسی و شعرسرایی ،انیمیشن و سرود 461 اثر می باشد که از این تعداد 207 اثر منتخب مراکز به دبیرخانه استان ارسال گردید .


وی در خصوص داوران این جشنواره نیز گفت : 9 داور انتخاب شده استانی ، طی روزهای 26،27و 28 اردیبهشت ماه به داوری آثار منتخب مراکز پرداختند ک از این تعداد 39 اثر ک متعلق به 76 عضو کودک و نوجوان ک تحت هدایت و نظارت 25 مربی فرهنگی هنری و ادبی مراکز استان بود منتخب مرحله استانی شدند و آثار آنها برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال گردید .


کارشناس فرهنگی و رابط استانی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام خاطر نشان کرد : مراکز شماره 2 بیرجند با 195 شرکت کننده و ارسال 39 اثر به دبیرخانه استان و 11 اثر منتخب مرحله استانی و بشرویه با 66 اثر تولید شده و ارسال 31 اثر به دبیرخانه استان و 8 اثر منتخب مرحله استانی ، بالاترین آمار را در بین مراکز استان به خود اختصاص داده اند .


سلامیان در خصوص سطح جشنواره نسبت به دوره قبل نیز افزود : با توجه به مجموع شرکت کنندگان در جشنواره پانزدهم امام رضا در استان نسبت به دوره قبل شاهد رشده 21 درصدی هستیم .


وی در خصوص نکات مثبت و قابل ذکر این جشنواره نیز اشاره کرد که : علاقه مندی بیشتر کودکان و نوجوانان برای شرکت در جشنواره ک نشان توجه و تلاش کلیه مربیان عزیز استان می باشد از جمله نقاط مثبت این جشنواره بود که همچنین آثار سال 96 نسبت به سال های گذشته با کیفیت بیشتری تولید شده بود ک باز هم هم گواه هدایت و نظارت خوب مربیان در تولید آثار توسط اعضا و نیز توانمندسازی مربیان در کارگاه های تخصصی از جمله کارگاه نشریه دیواری ، کارگاه آموزشی قرآن و عترت و... بوده است .


وی در آخر اظهار امیدواری کرد که : با اجرای این جشنواره توانسته باشیم قدمی هر چند اندک در جهت آشنایی هر چه بیشتر اعضا با سیره و فرهنگ رضوی ،پرورش حس دینی و الفت کودکان و نوجوانان با امام رضا علیه السلام و خاندان پاک ایشان برداریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار