گزارشی از متن و حاشیه روز دوم جشنواره فیلم شهر؛

مخاطبان خاص کلاس درس پیتر جیمز و هیجان اکران «فِراری» » در جشنواره شهر

اتفاقات جذاب دومین روز از جشنواره شهر، سه‌شنبه دهم مردادماه، با کارگاه آنچه یک فیلم‌بردار باید بداند پیتر جمیز آغاز و با «فِراری» علیرضا داوودنژاد تمام شد.

کد مطلب: ۶۴۹۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ اتفاق خوبِ روز دوم جشنواره شهر، با فیلم «awakening city» شهر بیدادگر از شهر برزیل، فیلمی شهری که کاملا از اِلمان‌های شهر استفاده کرده است، نمایش داده شد «فیلم روایتی از آدم‌هایی بود که تمام خانه‌هایشان برای ساخت مرکز خرید ریومار باید خراب می‌شد، ترافیک همه را کلافه کرده بود و در پیاده‌رو‌ها به جای رفت و آمد افراد، اتومبیل‌هایشان پارک شده بود.» کلا این فیلم شهری با معضلی چون سوء‌مدیریت در شهر مواجه بود که با این جمله برای کِشتی که هیچ مقصدی ندارد، باد موافقی نمی‌وزد، هم‌خوانی داشت.
اتفاق شلوغ، کارگاه پیتر جیمز با عنوان «آنچه یک فیلم‌بردار باید بداند»؛ کارگاهی متحرک که همه را به سوال پرسیدن و تحرک وا داشته بود. سالن پُر از جمعیت، سوال‌های با دغدغه، جواب‌های با طمانینه می‌توانست همه چیز را جف‌وجور کند، اینکه یک آدم چگونه باید فن و تکنیک فیلمبرداری را یاد بگیرد. یعنی این‌طوری نیست که دوربین هندی‌کم گرفتید حتما فیلمبردار شدید، باید در کنار استعداد داشتن کارگاه‌های متعدد شرکت کنید یا کلاس‌های تخصصی بروید، خلاصه با پیتر جیمز همراه شوید.
اتفاق برگزیده، حضور عوامل فراری، برگزیده‌ترین اتفاق ممکن بود، نه تنها استقبال مردم خوب بود، بلکه تعامل سلبریتی‌ها با دوست‌دارانشان از آن اتفاقاتی بود که حتی کلمه‌ای برایش نمی‌توان انتخاب کرد. این تعامل در سلفی‌گرفتن‌ها، متعجب شدن‌ها، خوشحال شدن‌ها از دیدن بازیگر مورد علاقه منعکس شده بود.
آدم‌ها دوست دارند با تماشای فیلم همراه کارگردان و بازیگر آن فیلم در گفتمانی روبه‌رو قرار بگیرند. گفتمانی که در سالن همراه بازیگر با پلان به پلان فیلم ارتباط برقرار کنند و نگاهی به بازیگر فیلم بیندازند و موقعیت‌ها را مقایسه کنند. خودشان را جای بازیگر می‌گذارند و می‌خندند که چطور در موقعیتی خنده‌دار می‌توانند خودشان را کنترل کنند. حضور ترلان پروانه برای طرفدارانش به حدی خوب بود که در سالن هیجان خوبی ایجاد کرده بود.
روز دوم جشنواره با اتفاقاتی سپری شد که هر قشری می‌توانست، شمایلی راضی‌کننده در خود پیدا کند. کارگاه پیتر جیمز بود، نمایش فیلم‌های کوتاه، فیلم مستند خارجی و درآخر "فِراری» داودنژاد بود، این اتفاقات در روزم دوم جشنواره شهر، روزی قابل قبولی را رقم زد.
ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از 9 الی 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس ملت در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار