بازخوانی « بهترین امید » اخوان ثالث در کتاب شب رادیو تهران

کتاب « بهترین امید » اثر مهدی اخوان ثالث از روز شنبه 14 تا جمعه 20 مرداد، در برنامه کتاب شب رادیوتهران با صدای بهروز رضوی خوانده می شود.

کد مطلب: ۶۴۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ کتاب بهترین امید که قبل از انقلاب در انتشارات آگاه به چاپ رسیده، شناسنامه و شناختنامه ی زندگی و عقاید مهدی اخوان ثالث درباره زندگی و شعر و شاعری است و گزیده ای از اشعار او را هم دربردارد.
شاعر بزرگ ایران در این کتاب، از چگونگی عشقش به موسیقی و این که چگونه پدرش با به وجود آوردن یک ماجرای ساختگی، مردی ژولیده و پریشان به نام فارابی را در سر راه او قرار داد تا او را از موسیقی بیزار کند، سخن می گوید و در پی آن، بطور مفصل ماجراهای کشانده شدنش به سمت شعر و شاعری را شرح می دهد.
محمدباقر رضایی نویسنده و کارشناس این برنامه گفت: عقاید اخوان ثالث درباره ی حضور و موقعیت شاعران در جامعه، بسیار طرفه و تند، اما خواندنی و شنیدنی است. او در این کتاب، زیبا و صریح از زندگی و عقاید شعری خود سخن گفته و خواننده شنونده را تا پایان، در لذت صادقانه رک گویی اش سهیم می کند.
برنامه کتاب شب، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هرشب ساعت 23:30 با تهیه کنندگی رضا قربانی و روایت بهروز رضوی، کتاب های برتر ایران و جهان را برای مخاطبانش بازخوانی می کند. این برنامه از طریق سایت رادیو تهران، شبکه ایران صدا و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو ، قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار