عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با پانا:

جناح بندی های سیاسی در مقابل دشمن مطرح نمی شود

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در مقابل دشمن جناح بندی های سیاسی مطرح نمی شود گفت: در روند جزئیات طرح «مقابله با اقدام تروریستی امریکا» با وزارت امور خارجه همکاری می کنیم.

کد مطلب: ۶۴۸۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار و رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا درباره عهدشکنی های امریکا که منجر به واکنش برخی مسئولین دولتی کشور درباره اقدامات احتمالی ایران در قبال این موضوع شده است، گفت: باید در نظر داشت که در طرف مقابل برجام تنها امریکا قرار ندارد و سایر کشورهای عضو 5+1 مانند این کشور عمل نمی کنند. باید تکلیف امریکا و سایر اعضای طرف مقابل را از هم جدا کرد.

وی ادامه داد: ما به عنوان طرف مقابل این دعوا، بنا به اظهار دوست و دشمن به تمام تعهدات خود عمل کرده ایم. طرف اروپایی نیز به طور متقابل این کار را کرده است؛ اما طرف امریکایی تمایلی به انجام تعهدات ندارد و در این راستا اروپا نیز حمایت خود را از ایران اعلام کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این که ایران در مقابل هر حرکت استکباری می ایستد و با قاطعیت برخورد می کند عنوان کرد: بهانه هایی مانند بحث موشکی، حمایت از تروریسم و حقوق بشر، برای اعمال فشار و تحریم های مجدد امریکا علیه ایران به کار گرفته می شود. اگرچه هیچ یک از این سه مورد در دستور کار برجام نبوده و ما همواره تاکید کرده ایم که در قبال تامین و تقویت حوزه امنیتی و نظامی مان از کسی اجازه نمی گیریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مقابله با همین اقدام امریکایی ها پیشنهادی برای مقابله با تحریم امریکا در مجلس مطرح شد و قرار است برای تقویت بنیه نظامی، بودجه حوزه های دفاعی، ارتش و نیروهای مسلح افزایش پیدا کند.

نانواکناری خاطرنشان کرد: باید در قبال بهانه گیری های حقوق بشری مقامات امریکایی از آنها پرسید که در مقابل کشته های فلسطینی که رژیم صهیونیستی، شریک کلیدی شما، مرتکب آن می شود چرا سکوت می کنید؟ آیا کشتار مردم در یمن توسط ائتلاف عربی که شما از آن حمایت می کنید تعدی به حقوق بشر نیست؟ بمباران مردم سوریه به بهانه استفاده از بمب شیمیایی دولت، ظلم به حقوق بشر نیست؟ حمایت از منافقین که منجر به ترور بیش از 17 هزار نفر در ایران شدند و مورد حمایت امریکا و سنای این کشور قرار دارند، حمایت از یک گروه تروریستی و در تضاد با حقوق اولیه بشر نیست؟

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خاتمه درباره روند رسیدگی به طرح مقابله با اقدامات تروریستی امریکا اظهار کرد: کلیات این طرح ابتدای این هفته در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید و قرار است روی جزئیات آن با دقت و توجه زیادی کار شود.

وی از همکاری کمیسیون امنیت ملی با وزارت امور خارجه در خصوص این طرح خبر داد و گفت: همکاری خوبی با مسئولین وزارت امور خارجه در این خصوص صورت می گیرد. در مقابل دشمن جناح بندی های سیاسی مطرح نیست و همه در کنار هم هستیم.

به گزارش پانا، اسحاق جهانگیری دو روز پیش و در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر در برجام طرف مقابل اقدامی کند که کمیسیون نظارت تشخیص دهد خلاف برجام عمل کرده، ایران نیز عکس العمل تند نشان خواهد داد.

گفت و گو از سیده زینب هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار