مشاور معاون پرورشی وزیر عنوان کرد؛

توجه به اهداف 9 گانه برای ایجاد آموزشهای عمومی در حوزه قرآن

مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر گفت: اهداف 9 گانه ای برای تحقق آموزشهای قرآنی در حوزه آموزش عمومی مورد توجه قرار می گیرد.

کد مطلب: ۶۴۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ عرفانی نسب در همایش یکروزه کمیسیون های شورا مدیران و کارشناسان حوزه قرآنی صبح امروز 8 مرداد در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت ها پرداختن به تحقق آموزش قرآن کریم با محوریت آموزش عمومی است که اهداف 9 گانه ای را برای آن در نظر گرفته ایم.

وی افزود: تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، توانایی خواندن قرآن کریم، درک معنای آیات قرآن کریم، توانایی و التزام به تدبر در آیات قرآن کریم، حفظ قرآن، انس با قرآن، آشنایی با علوم و معارف قرآنی، توانایی استفاده از قرآن و تبعیت از قرآن و عترت از جمله این اهداف است که در جهت پیشبرد آن گام های موثری برداشته و در حال ادامه پیمودن این مسیر هستیم.

گفتنی است در این پنل تخصصی اعضای شرکت کننده به بیان چالش ها و مشکلات در حوزه آموزش و امور قرآنی پرداختند همچنین مسائلی در مورد آمادگی نیروی انسانی برای این حوزه مورد توجه قرار گرفت.

همزمان با برگزاری این پنل تخصصی پنل های دیگری با موضوع تبلیغ و ترویج قرآن همچنین پژوهش و آموزش عالی قرآنی برگزار شد که در پنل تبلیغ و ترویج قرآن محور صحبتها در مورد آفرینش فرهنگ قرآنی ، توسعه آن و ارتباط میان هنر و عرضه امور قرآنی بود.

در پنل توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی مواردی پیرامون هماهنگی دستگاه های مختلف در حوزه تخصصی قرآن، اهتمام در رعایت کردن ترکیب کمیسیون و مستندسازی مباحث جلسات و مواردی با چنین محورهایی مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار