در گفت و گو با پانا؛

عضو فراکسیون امید: بعید است وزیر علوم کابینه دوازدهم اصلاح طلب باشد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما دولت روحانی را یک دولت اعتدال گرا می دانستیم و نه یک دولت مصلحت گرا؛ و این وجه مهمی بود که نادیده گرفته شد.

کد مطلب: ۶۴۷۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره انتخاب وزیر کشور کابینه دوازدهم با بیان اینکه از جانب نمایندگان، این پیشنهاد مطرح شده که وزیر قدرتمندتری برای این سمت انتخاب شود؛ به خبرنگار سیاسی پانا گفت: از جانب هر سه فراکسیون مجلس جلسات مشورتی با رئیس جمهوری برگزار شده است. اگرچه من نمی دانم فراکسیون امید به طور مصداقی وارد این موضوع شده است یا خیر؛ اما تا هفته قبل و پیش از تعطیلی مجلس، صحبت هایی که شده کمتر مصداقی بوده است و بیشتر بر سر آن بوده که وزرا به چه نحوی انتخاب شوند تا بیشترین سهم از منافع و مصالح عمومی و ملی جامعه را تامین کنند.

سیاوشی همچنین درباره وزیر علوم دولت دوازدهم عنوان کرد: قطعا شخص آقای رئیس جمهوری فرد مورد نظر را انتخاب کرده اند. در این مرحله غالبا میان 3 تا 4 گزینه انتخاب می شود و از همه اینها برنامه می خواهند تا در نهایت فردی را به مجلس معرفی کنند. اما آنکه فراکسیون به صراحت گزینه ای را اعلام کرده باشد؛ اینگونه نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه های رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، اصلاح طلب هستند یا اصولگرا تصریح کرد: بعید می دانم گزینه ها اصلاح طلب باشند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخاب وزیر دفاع از میان شخصیت های ارتشی خاطرنشان کرد: هم سپاه و هم ارتش وظیفه حفظ تمامیت ارزی و مرزهای کشور را بر عهده دارند. اینکه وزیر دفاع یک دوره از میان نیروهای متعهد سپاه انتخاب شود و یک دوره نیز از میان زحمتکشان ارتش باشد بسیار خوب خواهد بود اما این انتخاب، انتخاب رئیس جمهوری و مشاورانی است که حلقه بسیار بسته ای هم هستند. ممکن است که ما هم گزینه ای را معرفی کنیم ولی به هرحال تصمیم با رئیس جمهوری است و امیدواریم به نفع مردم رقم بخورد.

سیاوشی با بیان اینکه نظرات فراکسیون ها در قبال افراد و گزینه های وزارت به گوش رئیس جمهوری می رسد؛ گفت: این مساله الزاما به معنای تاثیرگذاری در انتخاب وزرا نخواهد بود. مساله آن است که ما روی دولت آقای روحانی به عنوان یک دولت اعتدال گرا فکر می کردیم و نه یک دولت مصلحت گرا؛ و این وجه مهمی بود که نادیده گرفته شد.

گفت و گو از سیده زینب هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار