کسب مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک 2017

علیرضا درویش ، دانش آموز پیش دانشگاهی از دبیرستان شهید اژه ای ناحیه 3 اصفهان ، از میان 88 کشور جهان موفق به کسب مدال طلا در المپیاد جهانی فیزیک 2017 شد.

کد مطلب: ۶۴۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به همراه مشاوران مدیر کل، مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل و جمعی از کارشناسان اداره کل به استقبال علیرضا درویش مدال آور المپیادجهانی فیزیک رفتند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گفت: کسب افتخارات بزرگ از سوی دانش آموزان نشان می دهد که در جای جای کشورمان استعدادهای سرشاری وجود دارد و اگر بتوانیم امکانات و تجهیزات لازم را برای این گروه از افراد فراهم کنیم می توانیم از چهره های مختلفی یاد کنیم.

وی از زنده یاد مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی کشورمان یاد کرد و افزود: مریم میرزاخانی نیز از سنین پایین با کسب رتبه های متعدد در المپیادها تلاش کرد تا به نقطه مهمی دست پیدا کند.

رحیم محمدی ادامه داد: هم اکنون در مدارس تیزهوشان استان اصفهان امکانات لازم برای دانش آموزان فراهم شده است و به همین دلیل انتظار می رود با برنامه ریزی بیشتر در حوزه کشور و همچنین مسئولان در باشگاه دانش پژوهان جوان، امکانات بیشتری را برای این قشر از دانش آموزان فراهم کنند و خوشبختانه رویکرد علمی و توجه به جایگاه علم در کشورمان باعث شده است که در آینده بتوانیم بسترهای لازم را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

علیرضا درویش در حالی که در کنار معاون آموزش متوسطه اداره کل نشسته بود و پاسخگوی سوالات متعدد بود، در پاسخ به سوال خبرنگار آموزش و پرورش مبنی بر اینکه موفقیت خود را مرهون چه کسانی می دانید، چنین گفت: مدال را مدیون 4 سال درس خواندن مداوم در مدرسه می دانم. از مسئولان باشگاه دانش پژوهان جوان و سمپاد انتظار داریم که توجه بیشتری به دانش پژوهان ایران داشته باشند و امکانات آموزشی بهتری در اختیار ما قرار دهند چون در طول یکسال که در اردوهای آموزشی قرار داشتیم با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

وی ادامه داد: کسب این مدال طلا را مدیون خانواده ام می دانم چرا که آنها در هر شرایطی پشتیبان من بوده اند و توصیه ای که به همکلاسی هایم دارم این است که با پشتکار می توانند به درجات عالی دست پیدا کنند.

مادر علیرضا درویش نیز در پاسخ به خبرنگار آموزش و پرورش عنوان کرد :

وقتی پسرم عازم سفر بود، با قاطعیت اعلام کرد که رتبه اول جهانی را کسب می کند. برنامه های علیرضا بسیار وسیع و گسترده است و امیدوارم بتواند به کشورش خدمت کند و مسئولان قدر این افراد را بدانند.

هدف من این است که پسرم به مردم ایران خدمت کند. او از بچگی علاقه فراوانی به درس خواندن داشت به طوری که تفریح او، درس خواندن بود. او پشتکار بسیاری دارد و ذاتا علاقه زیادی به درس خواندن و پیشرفت دارد.

وی از مسئولان انتظار دارد که امکانات و شرایط لازم را برای این قبیل از دانش آموزان فراهم کنند تا بتوانند استعدادهای خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان این افتخار آفرینی را به علیرضا درویش دارنده مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک ، خانواده ایشان ، مدیریت و همکاران دبیرستان شهید اژه ای ناحیه 3 و جامعه آموزش وپرورش استان اصفهان تبریک عرض می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار