مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی :

مهارتهای سخنوری و فن بیان دانش آموزان دختر یکی از ابزارهای موفقیت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ویژه برنامه ی ولادت حضرت معصومه(س) تاکید کرد: مهارتهای سخنوری و فن بیان دانش آموزان دختر یکی از ابزارهای موفقیت است.

کد مطلب: ۶۴۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه آموزش مهارتهای سخنوری و فن بیان ویژه دانش آموزان دختر آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی 92-93 مبنی بر احیای سه زنگ طلایی انشاء، کتابخوانی و گفتگو در مدارس اظهار کرد: فن بیان و سخنوری دقیقا مرتبط بر این سه عنصر است بنابراین دانش آموزان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی باید با استفاده از این بسترها برای ارتقای سطح دانش در حوزه های مختلف استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی محورهای اساسی برای داشتن فن بیان و سخنوری آیات قرآن کریم و نهج البلاغه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، داشتن فن بیان و سخنوری را یکی از ابزارهای کسب موفقیت اعلام کرد و خواندن، تمرین و تکرار را در این راستا ضروری دانست.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: علی رغم اینکه در متون دینی و ادبیات کشورمان به این موضوع سفارش شده اما متاسفانه اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

پاشایی از رشد سرانه مطالعه در مدارس آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در چهار سال گذشته سرانه مطالعه از 8 به 9 جلد کتاب افزایش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ادبیات و علوم انسانی به ویژه شعر در کسب مهارت های سخنوری و مراودات اجتماعی، از معلمان و مربیان خواست با توجه به این مهم زمینه شکوفائی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار