سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار پانا:

هیچ منعی برای حضور اقلیت ها و اقوام در کابینه وجود ندارد

سخنگوی دولت گفت: هیچ برش جنسیتی، قومیتی و مذهبی در چینش کابینه و سپردن پست های متنوع وجود ندارد؛ بلکه ملاک برای دولت شایسته گزینی است که این موضوع در دولت دوازدهم تقویت می شود .

کد مطلب: ۶۴۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا؛ محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی اینکه آیا رئیس جمهوری اقدامی درباره نامه سرگشاده سید حسن خمینی به رئیس جمهوری درباره دانشگاه آزاد انجام داده است؟ گفت: اطلاعی در زمینه اینکه آقای رئیس جمهوری درباره این نامه چه اقدامی انجام داده اند، ندارم و شاید یادگار حضرت امام(ره) به دلیل جایگاه حقیقی جناب آقای روحانی این نامه را نوشته است اما من در این زمینه بی اطلاع هستم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پانا مبنی بر برنامه دولت برای استفاده از اقوام و اقلیت های مذهبی در کابینه تصریح کرد: هیچ منعی برای حضور اقلیت ها و اقوام مختلف در کابینه وجود ندارد و اینکه بعضی از رسانه ها برش های جنسیتی می زنند درست نیست. ملاک ما ملاک شایستگی و شایسته گزینی است و شایستگان اقوام مختلف در عرصه های متنوع سیاسی و اجتماعی حضور دارند که در دولت دوازدهم این امر تقویت می شود. که امیدواریم چینش کابینه تا پایان ماه توسط مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی ادامه داد: ما برای برگزیدن مدیران هیچ تفکیکی قائل نمی شویم و چند نفر از روسای سازمان برنامه و بودجه جز اهل تسنن هستند که افرادی صادق و صمیمی و فعال هستند و امکان گسترش حضور آنها وجود دارد در بین مشاورین نیز از اقوام مختلف استفاده می شود و این که تصور می شود در بعضی از موارد تفکیک مذهبی، قومیتی و جنسیتی صورت می گیرد این طور نیست.

سخنگوی دولت افزود: در آخرین انتخابات سازمان برنامه و بودجه از بانوان استفاده شده است و در بین معاونین نیز بانوان حضور دارند و دولت آقای روحانی به ظرفیت بانوان ، اقوام و اقلیت های مذهبی توجه ویژه ای دارند و در راستای تقویت آن فعالیت می کنند .

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای حفظ وحدت بین قوا گفت: رئیس جمهوری همواره با رئیس قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه جلسات دوجانبه دارند و در مورد مسائل مختلف کشور با یکدیگر مذاکره می کنند و گاهی رئیس جمهوری مهمان آنها و گاهی آنها مهمان رئیس جمهور هستند و در جلسات شورای عالی امنیت هر سه رئیس قوه حضور دارند و در مورد مسائل اساسی کشور بحث و تبادل نظر می کنند که همه اینها جلوه ای از وحدت در بین قواست که با همفکری و صحبت مسائل کشور را حل و فصل می کنند و می توان رئیس سه قوه را برادران ایمانی یکدیگر تلقی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار