مدیر آموزش و پرورش میانه:

هدایت تحصیلی طراحی مسیر زندگی دانش آموزان است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میانه گفت: به استناد برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین و شیوه نامه هدایت تحصیلی، فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان با انتخاب آگاهانه و آزادانه منجر شود.

کد مطلب: ۶۴۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، یوسف ساجدی فر درباره روند انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در حاشیه جلسه توجیهی هدایت تحصیلی مدیران و مشاوران متوسطه اول و دوم اظهار کرد: مقدمات اولیه و اقدامات لازم در خصوص صدور برگ های هدایت تحصیلی به محض دریافت شیوه نامه از اداره کل متبوع در مدارس منطقه کلید خورد.

وی افزود: در این راستا تا کنون بیش از ۱۰ جلسه تخصصی این کمیته در اداره، چندین جلسه توجیهی برای مدیران و مشاوران در سطح منطقه، دهها جلسه توجیهی برای تک تک اولیا و دانش آموزان توسط مدیران مدارس و مشاوران دوره اول متوسطه در مدارس، ۳ جلسه کارگاه های مختلف با حضور اولیا و دانش آموزان پایه نهم توسط کارشناسان برجسته اداره کل برای تبیین هدایت تحصیلی از منظر برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین برگزار شده است و در جلسات شورای آموزش و پرورش، تریبون نماز جمعه و رسانه های عمومی و اختصاصی نیز به این موضوع پرداخته شده است.

مدیر آموزش و پرورش میانه ادامه داد :بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در طی چند روز گذشته نسبت به دریافت فرمهای ۶ و ۷ هدایت تحصیلی اقدام نموده اند و جهت ثبت نام طبق راهنمایی های مدیران و مشاوران مدارس، به مدارس متوسطه دوره دوم مراجعه می کنند، طبق هماهنگی هایی که با هر دوره اول و دوم متوسطه و هم با کمیته هدایت تحصیلی این مدیریت به عمل آمده، جهت سهولت در امر ثبت نام و کمک به دانش آموزان به کسب تحصیل متناسب با علایق و شرایط علمی و نیز افزایش رضایتمندی اولیا، به همه مدیران مدارس ابلاغ گردیده تا مورخه ۱۲ مرداد ماه به همراه مشاوران در مدارس حضور خواهند یافت.

رئیس کمیته هدایت تحصیلی میانه با اشاره به روند آرام و ضابطه مندانه در فرایند صدور و راهنمایی هدایت تحصیلی ادامه داد: جلسات تخصصی و توجیهی فوق و برنامه ریزی های بعمل آمده مثمر ثمر واقع شده و ما اکنون به حول و قوه الهی شاهد رضایتمندی محسوس در بین دانش آموزان و اولیا هستیم و مدیران و مشاوران مدارس هر دو دوره آماده راهنمایی و رفع ابهام اولیا در این زمینه هستند.

ساجدی فر ضمن تشکر از زحمات مدیران و مشاوران میانه، ادامه داد: به استناد برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین و شیوه نامه هدایت تحصیلی، فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان با انتخاب آگاهانه و آزادانه منجر شود، گفت: تلاش شده به دانش آموزان در انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و شغلی آینده شان کمک شود و ظرفیت حداکثری دانش آموزان و توازن در رشته تحصیلی براساس پیش بینی های انجام یافته در رشته‌های مختلف نیز مد نظر باشد.

مدیر آموزش و پرورش میانه به بررسی محتوایی هدایت تحصیلی نیز پرداخت و افزود: از ۱۰۰ نمره فرم شماره۶، ۳۵ نمره مربوط به عملکرد تحصیلی، اعم از نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم علی الخصوص دروس پایه است که ملاک انتخاب رشته می باشد و در دستورالعمل هدایت تحصیلی نیز برای ورود به رشته های مورد نظر و دلخواه کسب حداقل نمره‌ها در برخی دروس ملاک عمل است، لذا برای رشته‌هایی مانند علوم تجربی ، ریاضی، علوم انسانی، فنی وحرفه ای و شاخه کاردانش، دانش آموز باید در برخی دروس متناسب با رشته موردنظر، حداقل نمره تعیین شده را کسب نماید.

ساجدی فر ضمن اشاره به دو فرم ۶ و ۷، اضافه کرد: ۱۲ اولویت انتخابی برای دانش آموزان در دستورالعمل هدایت تحصیلی وجود دارد و دانش آموزان براساس عملکرد تحصیلی خود در یکی از این رشته ها در دوره دوم متوسطه ثبت نام می کنند که حاصل ۳۵ نمره عملکرد تحصیلی و ۶۵ نمره آزمون استعداد و رغبت، علاقمندی دانش آموزان، نظرات اولیا و مشاوران مدارس در سامانه همگام ثبت گردیده و نتایج آن در فرم شماره ۶ نمایش داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: فرم شماره ۷ عملکرد تحصیلی تراز شده هر دانش آموز را بر اساس ظرفیت مدارس منطقه در هر رشته نشان می دهد که بر اساس اولویت های انتخابی دانش آموز به صورت "الف"، "ب"، "ج" و "د" نمایش داده شده است و این فرم به عنوان فرم اصلی هدایت تحصیلی برای ثبت نام در متوسطه دوم تلقی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار