استقلال مدیریت شهری ری باید به رسمیت شمرده شود

فرماندار ویژه شهرستان ری، مطالبه به رسمیت شمرده شدن استقلال مدیریت شهری ری را، خواسته ای به حق خواند و تصریح کرد که این یک شعار سیاسی نیست.

کد مطلب: ۶۴۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه این شهرستان در سخنان خود به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ری گفت: این دروغ بزرگی است که شهر ری درآمدی ندارد، در حالی که در سه سال و نیم گذشته، بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد این شهر را که از مردمش دریغ می شد، به آن برگرداندیم.

وی افزود: با کمک دولت و سازمان مدیریت، ساختار اداری شهرستان اصلاح شد و مهمترین گام برای اشتغال مردم و توسعه شهر است، برداشته شد و اکنون نوبت آن است تا شورای شهر نیز به وظیفه خویش عمل کرده و با انتخاب شهردار مستقل برای ری، نقش خود را در حل معضلات شهر ری که ناشی از عدم استقلال مدیریت شهری آن است، ایفا کند.
نماینده عالی دولت در شهر ری با تاکید بر این که نمی توان شهری با این وسعت و با این قدمت تاریخی را با ساختاری ضعیف اداره کرد، اظهار داشت: تا پیش از این بسیاری از اختلافات به دلیل معلوم نبودن محدوده شهر ری بود، اما با مشخص شدن مرزهای سرزمینی ری با تهران، شایسته است تا مدیریت شهری آن نیز ارتقا یابد زیرا که نمی توان ری را که شهری مستقل و مرکز شهرستان ری است را با مدیریتی وابسته و زیر نظر شهری دیگر اداره کرد.
فرماندار ویژه ری، اضافه شدن نام ری با ادامه نام شورای شهر، دارای برکات زیاد خواند و تاکید کرد: شورای شهر پنجم، شورای شهر تهران، ری و تجریش است و این یعنی این که اعضای منتخب باید در حل معضلات شهری و نجات ری از این پراکندگی و ساختار فرسوده مدیریت شهری اهتمام ویژه داشته باشند.
جمالی پور با اشاره به سرعت پیشرفت شهرهایی که قدمت چندانی ندارند و زمانی جزئی از بخش های ری بوده اند، گفت: ری، یک شهر صنعتی است که با توجه به وجود کارخانه های بسیار حتی توان کمک مالی به شهرهای پیرامونی خویش را دارد اما به این دلیل که ساختار مدیریت شهری وابسته دارد و حریم شهریش مورد تعدی شهر مجاور قرار گرفته است، سرعت رشد و پیشرفتش کمتر از شهرهایی هستند که قدمت شان به چند سال می رسد. بر همین اساس مطالبه مردم ری مبنی بر انتخاب شهردار مستقل برای این شهر از شورای پنجم، نه تنها یک شعار سیاسی نیست بلکه مطالبه ای کاملا بر حق و به جاست و باید مورد توجه قرار گرفته و به آن جامه عمل پوشانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار