تاثیر میزبانی از جشنواره های ملی در افزایش اعتبارات فرهنگی

فریبا باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از فرصت برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد گفت: برکت میزبانی از جشنواره های ملی در افزایش اعتبارات فرهنگی و ارتقای سرمایه اجتماعی موثراست.

کد مطلب: ۶۴۳۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ فریبا باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های ملی با عنایت به تمرکز زدایی در پایتخت کشور ،برکات زیادی در زندگی مردم خواهد داشت، اظهار کرد: در هر نقطه ای از کشور که مشارکت مردمی بالا باشد، سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: تقسیم برگزاری جشنواره ها و برنامه های ملی میان استان ها و تعامل مردم و دولت در مشارکت برنامه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سرمایه عظیمی است که باید قوام یابد.

وی با بیان اینکه فرصت حضور توریست های هنری در استان و نقش جوانان در بخش هنری و لایه های اجتماعی عامل بالفعل شدن توانمندی های بالقوه است، اضافه کرد: فرصتی برای حضور جوانان در جشنواره های فرهنگی در سطح ملی فراهم می شود، تا جوانان با توانمندی های بارز فرهنگی و اجتماعی اقوام سایر استان ها از نزدیک آشنا شوند.

این مسئول تصریح کرد: سهم الفعل شدن استعدادها نهفته در توسعه نشاط اجتماعی انکار ناپذیر بوده و جشنواره ملی تئاتر رضوی، زمینه نشاط اجتماعی توام با هنر، فرهنگ و تاریخ را به منصه ظهور می رساند.

باقری باغان هنر را چشمه ای زاینده توصیف کرد که بسیاری از مسائل را با زبان پر نفوذ و گیرای خود در جامعه بیان می کند و بسیار اثر بخش است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در ظرف زیبای هنر، بسیاری از مسائل و دغدغه ها را راحت تر باور و درک می کنند، گفت: برای نمونه اگر برای بیان مسائل مربوط به محیط زیست راهکارهای زیادی را بکار بندیم نتیجه مطلوب حاصل نشود، اما بیان همان مشکل به زبان هنر کاریکاتور نفوذ و تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی هنر را مانند روغنی تشیبه کرد که باید در چرخ اقتصادی جامعه ریخته شود.

باقری باغان اضافه کرد: البته بیان مسائل زمخت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به زبان لطیف هنر بسیار موثر است و باید از این راه در راستای تقویت باورها و اعتقادات جوانان نیز بهره برد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مقوله تئاتر و نمایش هنری غنی است و برای حل اختلالات روحی روانی و بسیاری از مشکلات لاعلاج از راهکار هنر درمانی و کتاب درمانی استفاده می شود، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در زمینه ارتقای سهم خود از هنر تئاتر و شاخص های فرهنگی استان تلاش شایسته ای کرده است که باید این همت تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه یافته و در تمام زمینه های فرهنگی استان حرف برای گفتن داشته باشد.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار