فرماندار پارس آباد:

حواشی حادثه قتل آتنا فروکش کرده است

فرماندار پارس آباد مغان گفت : حواشی و جوسازی های مربوط به حادثه دلخراش قتل آتنا اصلانی در این شهر با مدیریت اصولی ارگانها و مراجع ذیربط فروکش کرده است.

کد مطلب: ۶۴۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اکبر صمدی افزود : باوجود آنکه مشابه چنین حوادثی هر از گاهی در نقاط گوناگون ایران و سایر کشورهای جهان اتفاق می افتد اما به دلایل نامشخص قتل دختر معصوم پارس آبادی توسط یک فرد فاسد و جنایتکار با حواشی زیاد همراه بود و بازتاب کم سابقه ای در رسانه های گروهی و فضاهای مجازی داخلی و بین المللی پیدا کرده است .
وی اظهار کرد: هرچند حواشی این حادثه دلخراش مانند تجمع های اعتراضی مردم علیه قاتل و نیز بازتاب گسترده آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نشان از احساسات عاطفی مردم نوع دوست شهرستان پارس آباد و منطقه مغان حکایت دارد ولی ما به خاطر بعضی پیامدهای منفی که بزرگنمایی و انعکاس گسترده این موضوع می تواند برای منطقه داشته باشد با ادامه این روند مخالف بوده و هستیم .
صمدی با اشاره به اینکه شهرستان مرزی پارس آباد و عشایر سخت کوش ٰ زحمت کش و مهربان جلگه حاضلخیز مغان دارای نکات بسیار مثبت ارزشمند و تاثیرگذار در ابعاد عاطفی و معنوی هستند از عطش اکثر رسانه ها برای بازتاب خبرهای منفی گلایه کرد .
فرماندار اردبیل اضافه کرد: رسانه ها نباید بطور صرف روی اتفاق های منفی و ناگوار متمرکز شده و مشتری تهیه خبرهای منفی باشند بلکه بهتر می دانیم در کنار آن گزارش ها و آثار مفیدی از ظرفیت ها و قابلیت های مردم پرعاطفه منطقه و عشایر مغان تهیه و انعکاس دهند که البته تولید و انعکاس چنین مطالبی بطور یقین در کاهش بزه های جامعه و در عوض رواج کارهای نیک تاثیر به سزایی دارد .
صمدی بیان کرد: با دعوت مردم منطقه به آرامش و دادن اطمینان خاطر به مردم شریف پارس آباد که بطور یقین دستگاه قضایی بدون هیچگونه چشم پوشی و مماشات عامل این جنایت شنیع را به مجازات خواهد رساند اکنون شاهد استقرار فضایی آرام در منطقه می باشیم .
وی گفت: با تاسف در چند روز گذشته که اولین خبر از قتل آتنا اصلانی منتشر شده روایات و حرف های گوناگون و اغلب نامعتبری از چند و چون این حادثه ناگوار در رسانه ها و به خصوص فضاهای مجازی نقل می شود که اینگونه اقدام ها به غیر از ایجاد تشویش اذهان عمومی و پیامدهای منفی نتیجه ای دیگر ندارد .
فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه این حق مردم است که از وقوع چنین حوادث ناگواری ابراز خشم و نفرت نموده و خواستار مجازات عامل و یا عاملان آن باشند گفت : ولی بهتر است که در اتفاق های مشابه با حفظ آرامش و سپردن روند رسیدگی پرونده به مراجع انتظامی ْ امنیتی و قضایی مانع از آن شویم که خدای ناکرده حواشی ٰ متن را تحت الشعاع خود قرار دهد و اصل موضوع فراموش شود .
صمدی ٰ در خصوص برخورد منطقی و همراه با سعه صدر با چنین حوادثی افزود: نباید همه توجه خود را به موضوع محاکمه عجولانه عامل حادثه متمرکز کنیم بلکه باید اجازه داد تا با استفاده از نظرهای اندیشمندان و کارشناسان روانشناسی ٰ جامعه شناسی و بزه شناسی ریشه های چنین حوادث دلخراشی بررسی و برای ریشه کنی و یا دست کم کاستن از میزان آنها در آینده برنامه ریزی و اقدام شود .
وی با تاکید بر مجازات اشد عامل این قتل فجیع تصریح کرد : موضوع هایی مانند قتل آتنا اصلانی توسط یک فرد شرور ْ پیچیده تر از آن است که با محاکمه و مجازات سریع مسبب آن منجر به کاهش ارتکاب اینگونه جنایات در آینده در جامعه شود .
صمدی ٰ یادآوری کرد : مدیران ارشد کشور نیز در پیام های ابراز همدردی و تسلیت خودشان به این موضوع اشاره و تاکید کرده اند که باید از صاحبنظران دانشگاهی و مجامع علمی برای مطالعه و ریشه یابی دقیق و تخصصی و برخورد ریشه ای با چنین معضل هایی در جامعه بهره گرفته شود .
به نظر می رسد که افکار عمومی منطقه به تدریج از فضای احساسی خارج شده و به کسب و کار عادی و روزانه خویش ادامه می دهند .
هرچند عمق این فاجعه به حدی است که فراموشی این داغ در قلوب مردم منطقه مغان در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد و بطور حتم رسیدگی دقیق و قانونی و قاطع به این پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن ازسوی مراجع ذیصلاح قضایی به عنوان خواسته اهالی می تواند باعث رضایت خاطر مردم منطقه شود .
آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی از سه هفته پیش روز پیش مفقود شده بود که جسد وی دوشنبه گذشته در پارکینگ قاتل کشف شد .
شهرستان پارس آباد مغان با 200 هزار نفر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان و در 225 کیلومتری مرکز استان (اردبیل) و در مجاورت نوار مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار