50 درصد از کودکان آذربایجان غربی هفته ای یکبار در معرض دود سیگار هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیش از 50 درصد از کودکان استان حداقل هفته ای یکبار در معرض دود سیگار هستند.

کد مطلب: ۶۴۳۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رسول انتظار مهدی در همایش هفته بدون دخانیات اظهار کرد: درصد افراد سیگاری در استان از میانگین کشوری بالاتر می باشد حتی سن شروع سیگار نیز در استان پائین تر از میانگین کشوری است و سن مصرف اولین سیگار از 17 سالگی به 10 سالگی کاهش یافته است.

وی توجه جدی مسئولان استانی برای مبارزه با استعمال دخانیات را خواستار شد و گفت: از 10350مرکز عرضه مواد دخانی شهری در استان فقط 1288 دارای مجوز است و از 4552 مرکز عرضه مواد دخانی روستایی ، 304 مورد دارای مجوز عرضه هستند .

انتظار مهدی مبارزه جدی با متخلفان و عرضه کنندگان غیرقانونی دخانیات را نیز یادآور شد و ادامه داد: افزایش یک درصد شیوع مصرف سیگار سرانه هزینه های مراقبتهای بهداشتی را به میزان 35.5 دلار افزایش میدهد .

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر از جمعیت جهان سیگاری هستند و 84 درصد از جمعیت سیگاری جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند .

رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد : در حدود 8 میلیون نفرمصرف کننده دخانیات در کشور می باشند و 14.13 درصد جمعیت کشور مصرف کننده دخانیات هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار