مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سهم مدارس غیر دولتی در استان 16.5 درصد است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:سهم مدارس غیر دولتی در استان اردبیل 16.5 درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری 5.5 درصد روند افزایش به خودگرفته است.

کد مطلب: ۶۴۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمد ناصری در همایش موسسین ومدیران مراکز آموزش علمی آزاد و زبان های خارجی شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین،با تاکید بر اینکه توسعه بخش غیر دولتی جزو سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید و به طبع آن وزارن آموزش و پرورش می باشد، تصریح کرد: اداره کشور صرفا با تشکیلات کوچک دولتی میسر نیست، بلکه مردم نیز باید در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و آموزشی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز وظیفه حمایت از بخش غیر دولتی دارد، خاطر نشان ساخت: دولت با ید بستر ،ساختار و تسهیلات لازم جهت همراهی با بخش غیر دولتی را ایجاد نماید تا این بخش در بتواند در حوزه های فرهنگی و آموزشی نقش خود را در کنار آموزش و پرورش ایفا نماید.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان سهم مدارس غیر دولتی در استان اردبیل 16.5 درصد می باشد که در مقایسه با میانگین کشوری 5.5 درصد روند افزایشی به خود گرفته است.

ناصری بیا ن کرد: بالای 30 هزار دانش آموز در بخش غیر دولتی در استان اردبیل مشغول به تحصیل می باشند که این روند رو به افزایش می باشد.

وی با بیان اینکه 330 مرکز آموزش علمی آزاد و زبان خارجه در استان مشغول به کار هستند، اظهار داشت: بیش از 2 هزار نفر در این مراکز مشغول به فعالیت می باشند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این همایش با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهند 70 درصد منشا آسیب های اجتماعی خانواده ها و اجتماع می باشد، اظهار داشت: ارتباطمان را با خانواده ها بیشتر کنیم تا سطح انتظار آنان را از دانش آموزان بگونه ای درست ترسیم کنیم .

ناصری افزود: سرمایه مشترک آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی ، خانواده ها هستند و این در حالی است که پیوند نزدیک با خانواده ها مسئله اساسی در نظام تعلیم و تربیت می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه های نهاد های رسمی و اولیا در رابطه با نظارت دقیق بر بخش غیر دولتی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان در تلاش است این خلا را برطرف نماید تا بخش دولتی نیز بتواند در جهت تحقق اهداف آموزشی و پرورشی استان قدم های مثبت بردارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه نظارت باید ماهیت مشاوره ای و آموزشی داشته باشد، خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه موسسین مدارس غیر دولتی و همچنین مراکز آموزش علمی عمدتا از نیروهای آموزش و پرورش هستند، معتقدیم که نظارت درونی و رعایت شاخص ها و اصول های تعیین شده در سند تحول بنیادین بسیار کارساز خواهد بود.

ناصری رسالت نظام آموزشی و پرورشی را تربیت نسل آینده عنوان کرد و گفت: در جهت تحقق این امر بخش غیر دولتی و آموزش و پرورش در کنار هم و با عمل کردن به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین می توانند در تربیت این نسل تاثیر گذار باشند.

وی استان همچنین به ارتقا کیفیت آموزشی و استاندارد سازی ارائه خدمات، عنوان کرد: سعی کنیم در انتخاب نیروها حساسیت بیشتری را اعمال کنیم تا بتوانند نقش آموزشی و تربیتی خود را به خوبی ایفا نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از مدارس غیر دولتی و مراکز آموزشی آزاد علمی خواست تا در بالابردن سهم استان در قبولی کنکور تلاش کنند، تا نیروهای متخصص برای توسعه استان تربیت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار