چهره سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با پانا:

نگرشمان را درمورد برتری توانایی مردان نسبت به زنان تغییر دهیم

چهره اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با حمایت از حضور بانوان و تغییر نگرش دولت نسبت به برتری توانایی مردان نسبت به بانوان، پاسخگویی به مطالبات زنان و حضور آنها در کابینه جدید را امری حائز اهمیت تلقی کرد.

کد مطلب: ۶۴۲۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

علی ساری،نماینده مردم اهواز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی پانا با بیان مشکلات سنی افراد کابینه یازدهم، گفت: موضوع سن بالای افراد، مشکل بزرگی است که باید در کابینه جدید حل شود چرا که فردی که به عنوان وزیر منصوب می شود علاوه بر تجربه کاری مناسب باید با حوصله،سلامت روحی و توانایی جسمانی وقت زیادی را صرف آبادانی کشور کند.

وی همچنین از تلاش برای بهبود کارایی برخی وزارت خانه ها سخن به میان آورد و گفت: وزارت خانه ها، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ تجربی باید درراستای بهبود کارایی خود در جامعه، برای مردم کار کنند تا دیگر مشکلات این چنینی که در دولت یازدهم هم در برخی وزارت خانه ها با آن روبه رو بودیم، رخ ندهد.

ساری همچنین با اشاره به نارضایتی های مردم از وزارت نیرو تصریح کرد: در وزارت نیرو چالش های گوناگونی را در دو بعد محلی و منطقه ای داشتیم که همواره نارضایتی و شکایت مردم را به دنبال داشت که باید تصمیم گیری درستی درمورد وزیر آن اتخاذ شود.

وی از لزوم توجه دولت به وزارت خانه ها به دور از هرگونه نگرش جناحی و یا منطقه ای گفت و ادامه داد: ما در کشور نیاز داریم تا دولت و زیرمجموعه آن به دور از هرگونه نگرش های جناحی و یا منطقه ای برای عمران و آبادانی کشور کار کنند و امکانات را به منطقه ای خاص محدود نکنند.

وی از تصویب پروژه های اجرایی برای آبادانی کشور از سوی دولت خبر داد و اظهار کرد: در زمان اجرایی شدن پروژه هایی که از طرف دولت و رهبر تصویب شده اند، از سوی برخی مدیران محلی که فقط یک سال سابقه کار دارند و برخی معاونین وزرا آنها را انتخاب می کنند، سهل انگاری و داد وستدهای شخصی صورت می گیرد.

ساری همچنین برحضور بانوان در کابینه و تغییر نگرش جامعه درمورد جنسیت افراد تاکید و تصریح کرد: من بارها بر تغییر نگرش های قومی و جنسیتی از طرف دولت تاکید کرده ام چراکه ما باید همواره پاسخگوی مطالبات 50 درصد مردم جامعه که بانوان هستند باشیم و آنها را در حوزه تصمیم گیری ها وارد کنیم.

وی با اشاره به توانایی بالای بانوان در کابینه برای پذیرش پست های اجرایی نیز، گفت: بخش های منطقه ای و محلی ما یا از یک نظر متاثر می شوند و یا محروم که باید از بروز چنین اقداماتی، نظیر نادیده گرفتن بانوان جلوگیری شود و از پتانسیل آنها در کشور استفاده شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار