میرزاده:

رشته های مهارتی به مدارس استعداد درخشان وارد شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارس تیزهوشان فقط رشته های تجربی و ریاضی را پذیرش می کنند در حالی که باید رشته های مهارتی به این مدارس راه پیدا کنند.

کد مطلب: ۶۴۲۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، میرحمایت میرزاده در برنامه پرسشگر اظهار کرد: در برنامه ششم به بحث اشتغال توجه شده است که به گسترش رشته های مهارتی و کاهش بیکاری اشاره کردیم تا انتخاب رشته با توجه به آمایش سرزمینی انجام شود.
وی ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به دانشگاه نیست بلکه وظیفه آن کشف استعدادهای دانش آموزان است تا خانواده ها بچه ها را به سمت مهارت ها سوق دهند و در غیر این صورت هدف محقق نمی شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: کنکور ریشه در آموزش و پرورش دارد و بالاخره باید قدم اول را برداشته تا این مساله برطرف شود و مدارس برای ورود به دانشگاه استرس زا نباشد.
میرزاده به آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان اشاره کرده و تصریح کرد: مدارس تیزهوشان فقط رشته های تجربی و ریاضی را پذیرش می کنند در حالی که باید رشته های مهارتی به این مدارس راه پیدا کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در تغییرات تعامل بیشتری با مجلس داشته باشد، عنوان کرد: کمیسیون آموزش برای همدلی و کمک به روند آموزشی فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار