در اختتامیه جشنواره کشتی پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای مطرح شد:

خراسان جنوبی قهرمان تیمی مسابقات زورخانه ای کشور

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی موفق به کسب عنوان قهرمانی نهمین جشنواره کشتی پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای دانش آموزان متوسطه اول در بخش تیمی زورخانه ای شد.

کد مطلب: ۶۴۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، عباس لامعی در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: کشتی پهلوانی نماد فرهنگ و منش ایرانی و اسلامی ملت ایران است که نسل به نسل در شریان جوانان جریان داشته و دارد.

وی، لازمه توسعه و گسترش ورزش قهرمانی و پهلوانی را توجه جدی به ورزش مدارس دانست و تأکید کرد: هدف از برگزاری این دست جشنواره ها سوای پیوند مودت و استحاکم دوستی ها، آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم مناطق مختلف ایران است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به شرکت 16 تیم دانش آموزای در این جشنواره ادامه داد: در رشته تیمی ورزش زورخانه ای تیم های کردستان و کرمان پس از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه های دوم و سوم این دوره از بازی ها شدند.

وی اضافه کرد: در رشته کشتی پهلوانی و در اوزان 85 کیلو و 100 کیلو گرم خراسان رضوی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و استان های همدان و شهرستان های تهران در وزن 85 کیلو گرم و شهرستان های تهران و مازندران در وزن 100 کیلو گرم در رده های بعدی قرار گرفتند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در وزن 50 کیلوی کشتی پهلوانی نیز استانهای تهران، خراسان جنوبی و کردستان حائز مقام های برتر شدند و استانهای اصفهان، فارس و کردستان هم موفق به کسب رتبه های نخست وزن 60 کیلو گرم را به دست آوردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری مسابقات مهارت های فردی زورخانه ای در 5 رشته برگزار شد،ادامه داد: ورزشکاران دانش آموز باستانی کار در رشته های کباده، سنگ، چرخ تیز، چرخ چمنی و میل با هم به رقابت پرداختند.

مدیر کل آموزش و پرو.رش خراسان جنوبی یاد آور شد در رشته انفرادی سنگ و در مثبت 60 کیلو گرم استان های همدان، کرمانشاه و یزد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند و در منفی60 کیلو گرم این رشته، کرمان، مازندران و چهار محال و بختیاری به مقام های برتر دست یافتند.

وی، خاطر نشان کرد: در کباده و در وزن مثبت 60 کیلو، همدان، سمنان و فارس و در منفی 60 کیلو استان های، خراسان جنوبی و کردستان مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: در چرخ چمنی و در وزن مثبت 60 کیلو استان های، فارس، کردستان، اصفهان و در وزن منفی 60 کیلو استان های چهارمحال و بختیاری، سمنان و کرمان حائز رتبه های برتر شدند.

وی، خاطر نشان کرد: در چرخ تیز و وزن مثبت 60 کیلو نیز، استان های کرمان، کردستان و سمنان و در وزن منفی 60 کیلوی این وسیله استان های خراسان جنوبی یزد و سمنان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به مهارت میل زنی گفت: در وزن منفی 60 کیلوی این ماده استان های خراسان جنوبی، کرمان و کردستان و در وزن مثبت 60 کیلو استان های کرمان، کردستان و سمنان به رتبه های برتر دست یافتند.

وی یاد آور شد: در بخش مرشدی استان کرمانشاه موفق به کسب رتبه نخست شد و استان اصفهان نیز به مقام نایب قهرمانی نهمین جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای دانش آموزان کشور رسید و خراسان جنوبی و یزد مشترکا سوم شدند.

لامعی، ادامه داد: در مجموع بخش مهارت های فردی، استان های کردستان، اصفهان و خراسان جنوبی به مقام های برتر درست یافتند.

وی، یاد آور شد: در مجموع نیز تیم کردستان به قهرمانی رسید ،خراسان جنوبی نایب قهرمان جشنواره شد و تیم مازندران به مقام سوم نهمین جشنواراه کشتی پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای دانش آموزان متوسطه اول کشور دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار