مدیرکل دفتر بانوان و خانواده کردستان:

واگذاری سوله و زمین صنعتی به بانوان کارآفرین کردستان

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده کردستان از عقد تفاهم نامه بین این دفتر و شرکت شهرک های صنعتی استان به منظور واگذاری سوله و زمین صنعتی به بانوان کارآفرین کردستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۰۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،لیلا آژیر در سومین نشست فصلی مشاورین امور بانوان فرمانداران در توضیح بیشتر این مطلب گفت: کردستان جزو معدود استان هایی است که دفتر بانوان و خانواده با همکاری شرکت شهرک های صنعتی «شورای توسعه و تعاون کارآفرینی بانوان» را راه اندازی کرد و طبق تفاهم نامه عقد شده در تمام شهرستان های استان زمین یا سوله به بانوان واگذار می شود.

وی در خصوص شرایط واگذاری اظهار داشت: واگذاری زمین به صورت 20 درصد نقدی، 80 درصد اقساط و با 6 ماه تنفس خواهد بود و البته شرط لازم برای این واگذاری، اعلام طرح و معرفی فرد از سوی مشاورین امور بانوان فرماندار هر شهرستان خواهد بود.

آژیر با اذعان به اینکه طبق این تفاهم نامه برخلاف روال معمول شرکت شهرک ها که زمین کمتر از 1000 متر واگذار نمی کند برای بانوان امکان واگذاری زمین از 300 متر مربع میسر شده است و در خصوص صدور مجوز نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت متعهد شده صدور مجوز برای خانم ها خارج از نوبت انجام شود.

مشاور امور بانوان استاندار در بخش دیگری از این جلسه به تشریح شرایط ویژه فراهم شده برای بانوان جهت اخذ وام از صندوق کارآفرینی امید پرداخت و گفت: دوره بازپرداخت این وام ها 60 ماهه با سود 4 درصد و تنفس 6 ماهه است و شرط سرپرست خانوار یا بی سرپرست بودن زنان نیز از آن حذف شده و اگر فرد متقاضی شرایط اخذ وام را نداشته باشد شوهر یا پسر وی به شرط نداشتن شغل و یا داشتن درآمد ماهانه کمتر از 5/2 میلیون تومان می توانند وام را دریافت کنند.

آژیر در ادامه به دیگر اقدامات حمایتی دفتر امور بانوان و خانواده از اشتغال زنان اشاره کرد و گفت: این دفتر به منظور کمک به حضور زنان در نمایشگاه ها به افرادی که از سوی مشاورین امور بانوان فرمانداران معرفی شوند از طریق شرکت شهرک ها مبلغ یک میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد و دوره های آموزشی رایگان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی و مهارتی برگذار خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری کردستان بر اهتمام این دفتر در تشکیل بانک اطلاعاتی از زنان فعال در شهرک های صنعتی و همچنین شناسایی زنان کارآفرین استان تاکید کرد و اظهار داشت: این اقدام به منظور برگزاری تورهای صنعتی انجام می شود و کردستان اولین استانی است که این تورها را برگزار می کند و اولین تور را به مقصد همدان انجام داده ایم.

آژیر در ادامه به طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) اشاره و آنرا راهکار فعلی دولت برای ایجاد زمینه اشتغال فارغ التحصیلان اعلام کرد و گفت:در این طرح افرادی که 6 ماه از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد می توانند با ثبت نام در سامانه اعلام شده از سوی وزارت کار و معرفی به بنگاه های اقتصادی، 6 ماه در محیط واقعی کار به عنوان کارورز فعالیت کنند و کارانه آنها (270 تا 310 هزار تومان) از سوی دولت پرداخت می شود.

وی در این خصوص افزود: افرادی که مدرک تحصیلی آنها دیپلم یا کمتر و سن آنها از 15 سال بیشتر است می توانند از طرح مهارت آموزی محیط کار واقعی که توسط فنی حرفه ای و به صورت رایگان برگزار می شود بهره مند شوند.

شایان ذکر است برگزاری کنگره 5400 شهید استان، دیگر دستور کار این نشست بود که بر هماهنگی مشاورین امور بانوان فرمانداران با مسئولین بسیج خواهران شهرستان ها به منظور عملکرد هر چه بهتر کمیته بانوان این کنگره، تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار