فعالیت 42 مدرسه به عنوان پایگاه اوقات فراغت در ناحیه یک همدان

معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه یک استان همدان، گفت: از اواخر اردیبهشت کار ستاد اوقات فراغت ناحیه یک آموزش و پرورش آغاز شده و 42 مدرسه به عنوان پایگاه فعالیت اوقات فراغت اعلام آمادگی کرده اند.

کد مطلب: ۶۴۰۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، ابوالفضل کتابی صبح امروز در جلسه شورای اوقات فراغت آموزش و پرورش که در سالن جلسات شهدای فرمانداری برگزار شد گفت: فعالیت ها در حوزه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی انجام می شود. دانش آموزان برگزیده در رشته های مختلف به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
وی افزود: طرح اعزام دانش آموزان زیارت اولی و اعزام دانش آموزان کم بضاعت به مشهد مقدس به کمک بنیاد علوی از برنامه های ستاد اوقات فراغت است.
کتابی افزود: طرح سراج جهت پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی توسط نمایندگان حوزه علمیه قم در تعدادی از پایگاه ها اجرا می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه یک استان همدان گفت: اعزام دانش آموزان عضو شورای مدارس به دو اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی رامسر (پسران) و الغدیر آذربایجان شرقی(دختران) از دیگر برنامه های ستاد است.
کتابی گفت: دانش آموزان بسیجی، امسال نیز چون سالهای گذشته در قالب طرح هجرت به نوسازی مدارس خواهند پرداخت.
وی با اشاره به وجود موانعی در اجرای برنامه های ستاد اوقات فراغت گفت: پایگاه های تابستانی اوقات فراغت، اعتبار مشخص ندارند و عملا خودگردانند. در برخی مناطق نیز در پرداخت شهریه ها مشکل وجود دارد .
کتابی افزود: علی رغم اعلام آمادگی برخی مدارس ، تداخل اسکان فرهنگیان با برنامه های ستاد در این مدارس مانع همکاری شد.
علی اصغر ناظری پور، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز در این جلسه، با ذکر نکاتی دربارۀ ثبت نام دانش آموزان، گفت: در ثبت نام دانش آموزان پایه دهم ،کارت گواهی واکسن در اولویت باشد.
محمد باب الحوائجی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان، در ادامه با بیان دستور کار جلسه گفت: اوقات فراغت نباید به معنی بیکاری باشد بلکه باید برای استفاده مفید دانش آموزان از این ایام برنامه ریزی صورت پذیرد.
علیرضا کلهر، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش قهاوند نیز در این جلسه بیان کرد: در قهاوند و روستاهای اطراف هفت پایگاه تابستانی برقرار است و با توجه به اعلام قبلی ، دانش آموزان مراجعه و ثبت نام کردند و در سامانه کشوری همگام نیز ثبت شده است.
وی گفت: متاسفانه تلفن همراه مانع حضور و فعالیت دانش آموزان در اینگونه برنامه هاست که باید برای کنترل استفاده از آن برنامه ریزی کرد.
سلیمانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو گفت: در حوزه مدیریت ناحیه دو 44 پایگاه شامل مدارس ، کانون ها ، دارالقرآن ها و همچنین 55 آموزشگاه زبان و 17 آموزشگاه علمی آزاد قرار دارند.

/علیرضا بهرامی - محمدمهدی محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار