امضای تفاهم‌نامه میراث فرهنگی استان تهران با شبکه سمن‌های میراثی

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با امضای تفاهم نامه همکاری با شبکه سمن های میراثی، اختیار و حضور مستقیم نهاد های مردمی را در معرفی و صیانت از میراث فرهنگی پایتخت گسترش داد.

کد مطلب: ۶۴۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی تهران در حاشیه امضای این تفاهم نامه که در آیین بزرگداشت جشن تیرگان برگزار شد گفت : سمن ها نماینده افکار عمومی و حلقه ارتباطی دولت با جامعه هستند و تقویت این حلقه موجب اعتمادسازی در بین مردم خواهد شد.

خسروآبادی گفت : بر اساس مفاد این تفاهم نامه نماینده شبکه سمن های میراثی تهران به عنوان دیده بان میراث فرهنگی استان در جلسات تصمیم ساز حضور خواهد داشت ، همچنین سمن ها در تهیه پرونده ثبت ملی خانه های تاریخی ،آموزش های عمومی در حوزه میراث فرهنگی ، برگزاری آئیین ها و جشنواره ها، مستندنگاری از بناهای تاریخی و فرهنگی،نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با اظهار اینکه: امور ملی اراده و عزم ملی می طلبد تاکید کرد: میراث و ابنیه فرهنگی پایتخت تنها با ترویج حس تعلق خاطر شهروندان به منطقه و محله خود و مشارکت آنها برای ماندگاری هویت فرهنگی و تمدنی تهران رقم خواهد خورد.

خسروآبادی خاطرنشان کرد: نهاد های مدنی به دلیل خاستگاه مردمی قدرت بسیار بالایی در امور فرهنگی و اجتماعی ایفاد می کنند، که میتوان از این قدرت همسو با اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان بهره برد.

وی خطاب به حاضرین در همایش جشن تیرگان گفت : حفظ ائیین های ملی در طول تاریخ دلیل مردمی بودن آن است ، اگر این آئیین ها با بودجه و اعتبار دولت ها برگزار می شد قطعا همه آنها به دست فراموشی سپرده می شد.

آیین بزگداشت جشن تیرگان به منظور معرفی آداب و رسوم این جشن ملی توسط شبکه سمن های میراثی استان تهران و انجمن فرهنگی افراز از ساعت 18 الی 20 با سخنرانی در خصوص مراسم باران خواهی و دعای باران در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار