در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

لایحه حمایت از محیط بانان در انتظار بررسی در صحن مجلس

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۹۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف وضعیت محیط ‌بانان اظهارداشت: لایحه حمایت از محیط بانان توسط دولت تدوین شده و هم اکنون برای بررسی در صحن علنی در کمیسیون های مربوطه قرار دارد که پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی برای تصویب به صحن علنی ارجاع داده می شود.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به نظر مثبت مجلس نسبت به تصویب لایحه حمایت از محیط بانان گفت: بررسی و تصویب سریع تر این لایحه در اولویت کاری نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه محیط بانان نیازمند حمایت های اقتصادی، اجتماعی و قضایی هستند، گفت: در لایحه حمایت از محیط بانان به تمامی مشکلات این افراد به ویژه در بخش قضایی توجه شده است به طوری که از حمایت های قانونی برخوردار خواهند شد.

حسین زاده در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش می شود در لایحه حمایت از محیط بانان، این افراد به عنوان ضابط قضایی معرفی شوند و خلاء های قانونی که بر سر راه محیط بانان قرار دارد، برطرف شود. همچنین بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: محیط بانان باید به پیشرفته ترین امکانات مجهز شوند، از طرفی با توجه به اینکه تعداد محیط بانان جوابگوی حفاظت از مراتع کشور نیست بنابراین رفع کمبود نیروی محیط بان نیز در لایحه حمایت از محیط بانان مورد توجه واقع شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 3 هزار محیط بان در کشور وجود دارد و این میزان با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد. در همه کشورها برای هر هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد در حالی که در کشور ما به ازای هر 5 هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار