استاندار اردبیل:

آب شرب 30 سال آینده خلخال تامین می شود

استاندار اردبیل گفت: با تکمیل طرح خط انتقال آب از سد بفراجرد و طرح تصفیه خانه شهر خلخال ، آب شرب سالم و بهداشتی این شهر تا افق سال 1425 تامین می شود

کد مطلب: ۶۳۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش درجریان سفر به خلخال و بازدید از عملیات اجرایی طرح احداث تصفیه خانه آب شرب این شهر که به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل صورت گرفت افزود: طرح احداث تصفیه خانه خلخال به روش بی او تی با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .
وی بیان کرد: سرمایه گذاران پنج شرکت بزرگ و صاحب نام بخش خصوصی اجرای این طرح را برعهده داشته و شرکت آب منطقه ای اردبیل بر نحوه اجرای طرح نظارت کامل و مستمر دارد .
استاندار اردبیل اظهار کرد: طرح شرکت آب منطقه ای استان اردبیل برای اجرای تصفیه خانه شهر خلخال با روش بی اوتی درسال 91 پیشنهاد ولی عملیات اجرایی آن از بهمن سال 94 آغاز شده است .
به گفته وی ، این طرح با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریالی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در مدت 2سال تکمیل و آب سالم و بهداشتی جمعیت فعلی و 30 سال آینده شهر خلخال تامین خواهد شد .
استاندار اردبیل گفت: تصفیه خانه خلخال با ظرفیت تصفیه 6 میلیون مترمکعب آب در سال یکی از طرح های بسیار موفق شرکت آب منطقه ای استان اردبیل است و مطابق برنامه زمان بندی شده در حال اجراست .
خدابخش با بیان اینکه سد بفراجرد خلخال بعنوان تامین کننده اصلی منابع آبی هم اکنون با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل و بهره برداری می باشد، گفت: شرکت آب منطقه ای استان متعهد به تکمیل و بهره برداری از خط انتقال آب 11 کیلومتری از محل احداث سد تا محل تصفیه خانه و نیز احداث سه مخزن ذخیره آب در سه منطقه اندبیل ، قازان داش و اسلام آباد خلخال با گنجایش 7 هزار و 500 متر مکعب می باشد .
استاندار اردبیل افزود: این طرح تا پایان سال 1396 و قبل از پایان عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال به بهره بردای می رسد و سرمایه گذار اگر موفق به این کار نشود ملزم به پرداخت خسارت به مجری تصفیه خانه است .
وی بیان کرد : 4.5 میلیون متر مکعب ازآب مورد نیاز سالانه تصفیه خانه از محل سد بفراجرد و 1.5 میلیون متر مکعب نیز از آب رودخانه هروچایی تامین و وارد تصفیه خانه خلخال خواهد شد .
خدابخش گفت: پس از پایان کار تصفیه خانه سرمایه گذار بخش خصوص به مدت 20 سال آب تولیدی خود را به نرخ تعیین شده دولتی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده و پس از پایان این زمان ، تاسیسات فرسوده را نوسازی ، تعویض و تصفیه خانه را در اختیار شرکت آب منطقه ای اردبیل قرار خواهد داد .

استاندار و امام جمعه اردبیل در بازدید از طرح های آبی خلخال در جریان روند امور قرار گرفتند .
گفتنی است: امام جمعه و استاندار اردبیل برای شرکت در یادواره شهدای روستای گیلوان از توابع بخش شاهرود به خلخال سفر کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار