معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان به پانا خبرداد:
ارزیابی مدارس ابتدایی رودان در مرحله دوم برنامه تدبیر
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان از ارزیابی مرحله دوم برنامه تدبیر مدارس ابتدایی رودان توسط مدیران و کارشناسان تیم ارزیاب این برنامه تا پایان خردادماه خبر داد.
محمد محسنی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان هدف از اجرای این برناهه در مدارس ابتدایی را طراحی و تدوین برنامه سالانه، جامع و اجرایی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح سایر اهداف مورد انتظار در زمینه مطالعات پژوهشی نظیر، اقدام پژوهی، درس پژوهی و پروژه های علمی با بهره گیری از ظرفیت های یاددهی و یادگیری محقق خواهد شد.
وی افزود: فراهم نمودن تجهیزات و ابزار آموزشی، پرورشی، و ورزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری متناسب با سطح مدرسه و همچنین تولید ابزار و محتوی آموزشی توسط کارکنان از دیگر اهداف این برنامه است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان تصریح کرد: شناسایی دانش آموزانی که در معرض مشکلات تربیتی هستند و ارجاع آنان به مراجع زیربط، حضور فعال کارکنان و دانش آموزان در جشنواره های و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، ارتقاء سطح دانش اولیا، زیبا سازی فضای فیزیکی مدرسه، شناسایی ظرفیت و توانمندی اولیا و تشکیل بانک اطلاعاتی، تشکیل منظم نشست های شورای معلمان، نظارت بر اجرای صحیح برنامه های سالانه تدوین شده و ایجاد خلاقیت و نوآوری در انجام امور از جمله نتایجی است که با اجرای برنامه تدبیر حاصل خواهد شد.
وی عنوان کرد: ارزیابی مرحله دوم برنامه تدبیر مدارس ابتدایی رودان با حضور ۱۳ مدیر و ۳ کارشناس تا پایان خردادماه توسط گروه هم اندیش و ارزیاب این طرح پایان پذیرفت.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان با بیان اینکه تمامی مدارس ابتدایی رودان تحت پوشش برنامه تدبیر هستند، گفت: تا کنون ۹۵ درصد از مدارس ابتدایی این شهرستان مطابق با جدیدترین شاخصه های اعلام شده وزارتی از نظر امتیازبندی شامل شاخصه ها، ملاک ها و محورها، مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
محسنی خاطر نشان کرد: برنامه تدبیر شامل محورهای نیروی انسانی، آموزشی و پژوهشی، یاددهی و یادگیری، پرورشی و فوق برنامه، سلامت و تربیت بدنی، مشارکت، نظارت و ارزیابی، اداری و مالی و نیز پرورش خلاقیت است.
ارسال دیدگاه