معاون تبلیغات و درآمد شهری سازمان زیباسازی شهر تهران :

اجرای اقدامات پیرایشی و بهسازی درکاروانسرای صفوی شهر ری

سازمان زیباسازی شهر تهران طی چهارسال اخیر بمنظور نهادینه سازی حق نما و منظر شهروندان از بهار امسال بهسازی پیاده راه حرم شریف عبدالعظيم حسنی(ع) را در دستور کار دارد.

کد مطلب: ۶۳۵۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا شهرستانهای تهران، هادی صادقی درخصوص اینکه، این کاروانسرا مربوط به عصر صفوی است، عنوان کرد: در این کاروانسرا نشانه های معماری عصر سلجوقی وجود داردکه با توجه به ارزش تاریخی آن،مرمت و بهسازی آن دردستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت.
وی افزود: پس از جلب موافقت آستان عبدالعظيم حسنی(ع) به عنوان مالک این کاروانسرا، با اداره میراث شهر ری و نیز قائم مقام میراث استان تهران جلساتی برای دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات سازمان متولی بناهای تاریخی برگزار شد.
صادقی با اشاره به اینکه از بیستم خرداد ماه عملیات پیرایش جداره های این بنای ارزشمند در حال اجراست، گفت: پیش بینی می شود عملیات مرمت این بنای تاریخی پنج ماه ادامه داشته باشد.
وی در ادامه افزود: پیشنهاد کارشناسان سازمان میراث فرهنگی طراحی جداره خارجی این کاروانسرا در پیوند با داخل کاروانسرا بود که اجرای آن از عید فطر آغاز می شود.
شایان ذکر است، سازمان زیباسازی طی چهارسال اخیر بمنظور نهادینه سازی حق نما و منظر شهروندان اقدامات پیرایشی و بهسازی نماهای خیابان های انقلاب، میدان بهارستان، خیابان ناصرخسرو را به اجرا در آورده و از بهار امسال بهسازی پیاده راه حرم شریف عبدالعظيم حسنی(ع) را دستور کار دارد.
/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار