معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی:

توانمندسازی علمی و حرفه ای معلمان هدف برنامه های آموزشی پویا است

معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی در سومین نشست تخصصی معلمان مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در تالار معلم تبریز گفت:توانمندسازی علمی و حرفه ای معلمان هدف برنامه های آموزشی پویا است.

کد مطلب: ۶۳۴۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سومین جلسه با موضوع " یکپارچگی حسی" با حضور مربیان و سرگروه های مراکز اختلالات یادگیری و مدارس استثنایی در تمام گروه ها پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس تالار معلم تبریز تشکیل شد.

محمد شاطریان در این نشست با بیان اینکه تعامل خوبی بین اداره استثنایی و معاونت ابتدایی استان در مباحثی چون مداخلات به هنگام و شناسایی کودکان دیرآموز صورت گرفته، گفت: نتایج مطالعات در ۳۵ سال گذشته نشان می دهد که کل تغییرات از کلاس درس شروع می شود.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد:معلم بعنوان راهبر کلاس درس باید از نظر علمی و حرفه ای توانمندسازی شود و هدف برنامه های آموزشی پویا نیز همین است .

وی با اشاره به ۱۶ هزار کلاس درس عادی در استان، اظهار داشت: انتظار داریم این روند برای مدرسین مدارس عادی نیز تشکیل شود البته برای این کار برنامه تربیت مدرس در بحث های مختلف چون مخاطب شناسی و ... انجام می شود.

مریم خوشبخت در این جلسه خاطر نشان شد: طبق بررسی ها و نیازهایی که در مدارس استثنایی حس می شد نشست های تخصصی آغاز و با سرگروه های استانی و منتخبین مدارس یکسری مسائل علمی بازنگری شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بر ادامه دار بودن این جلسات و تعمیم آن در مدارس بین مربیان تاکید داشته و افزود: تصمیم بر این است که برای همکاران در مناطق نیز این نشست ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه عمدتا این دوره ها از ۲۰ سال قبل در تهران تشکیل می شد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به محدودیت هایی که داریم این اقدام در استان مثمر ثمر باشد.

گفتنی است این دوره نیز با تدریس رشنوادی کارشناس کاردرمانی در مورد یکپارچگی حسی و اختلالات مرتبط با آن برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار