مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی: نمایشگاه نشریات تخصصی ادامه یابد

خبرگزاری پانا:نکته بارز برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی، ایجاد تعاملی بین اصحاب رسانه در بحث عام است و در بحث خاص، نقطه تبادل نظر بین پژوهشگران و به بوته نقد گذاردن مسائل علمی است.

کد مطلب: ۶۳۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، «سیدمحمدحسین محمودی» مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی، در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی درباره ضرورت انتشار نشریات علمی و پژوهشی گفت: مخاطبان نشریات عموماً به دو دسته مخاطب عام و خاص تقسیم می شوند. با توجه به اینکه نشریاتی که معمولاً منتشر می شوند، جنبه عمومی دارند بالطبع سعی می کنند در بخش تخصصی ورود پیدا نکنند تا مخاطب عامی خود را از دست ندهند.

وی با اشاره به از بین رفتن خلأ علمی نشریات عمومی توسط نشریات تخصصی، بیان کرد: نشریات علمی و تخصصی سبب از بین رفتن خلأ موجود علمی از نشریات عمومی تر می شوند و یافته های علمی جدید و اطلاعاتی که هیچ وقت در نشریات عمومی منتشر نمی شوند را می توان در آنها یافت.

محمودی درباره کارکرد علمی این نشریات در بالا بردن تولید علم کشور، اظهار کرد: از دو جنبه می توان به کارکرد نشریات علمی و تخصصی نگاه کرد؛ اول اینکه کمّیت این نشریات را در نظر بگیریم و به عنوان یک آیتم برای امتیازبندی یک دانشگاه به کار گرفته شود و دومین نکته بحث کیفیت آنها است که اگر به صورت تخصصی از نظرات و مقالات علمی و کاربردی صاحبنظران استفاده شود، حتما تولید علم صورت خواهد گرفت. در هر صورت بودن نشریات تخصصی بهتر از وجود نداشتن آنهاست.

مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی در مورد لزوم برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی گفت: نکته بارز برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی، ایجاد تعاملی بین اصحاب رسانه در بحث عام است و در بحث خاص، نقطه تبادل نظر بین پژوهشگران و به بوته نقد گذاردن مسائل علمی است.

وی ضمن ابراز امیدواری در استمرار برپایی چنین نمایشگاهی، خاطرنشان کرد: نشریات تخصصی معمولاً به صورت محدود چاپ می شوند و در بین مخاطبان محمدود و خاصی توزیع می شود، اما وقتی در نمایشگاهی این چنین ارائه شود، از این محدودیت ها خارج شده و در اختیار جمع کثیر و در معرض دید عموم نیز قرار می گیرد.
اولین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در سالن حجاب تهران گشایش یافت و تا 20 اسفند ماه در این مکان ادامه می یابد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار