معاون فرهنگی و پرروشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبرداد:

آغاز به کار 550 پایگاه تابستانی در مدارس آذربایجان غربی

معاون فرهنگی و پرروشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از آغاز به کار 550 پایگاه تابستانی در مدارس آذربایجان غربی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان خبرداد.

کد مطلب: ۶۳۱۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

قدرت الله قاسمی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اعلام این مطلب، افزود: فصل تابستان فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان به دور از روند عادی آموزش و تحصیل در محیط های آرام و با نشاط، توام با علاقه مندی خود زمینه بروز و ظهور استعداد ها وتوانمندی های خویش را فراهم سازند.

وی گفت:پیش بینی می شود امسال حدود 30 هزار نفر در این پایگاهها حضور یافته و از برنامه های تهیه شده بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: این پایگاهها در قالب مدارس، دارالقرآنها، کانونهای فرهنگی و تربیتی، سالنهای ورزشی، استخر، هنرستانها، پژوهش سراها، و سازمان دانش آموزی فعالیت خواهند کرد.

قاسمی ادامه داد: رشته هایی مانند احکام، قرآن، معارف اسلامی، خطاطی، آموزش مهارتهای کامپیوتری، و رشته های ورزشی در این پایگاهها دایر خواهد بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این فعالیتها در پایگاههای تابستانی در مناطق تابعه، فعالیتهای متمرکز استانی و کشوری نیز در بخش دیگری از فعالیتهای تابستانی شکل می گیرد.

قاسمی اظهار کرد: پیش اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان، اعزام دانش آموزان به عتبات، برگزاری دوره آماده سازی مسابقات قرآنی، جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان، برگزاری مسابقات علمی و کاربردی کار دانش کشور به میزبانی شهرستان ارومیه، اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس جزو اهم اقدامات و برنامه های پیش بینی شده برای اوقات فراغت دانش آموزی است.

معاون فرهنگی و پرروشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: فصل تابستان فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان به دور از روند عادی آموزش و تحصیل در محیط های آرام و با نشاط توام با علاقه خود زمینه بروز و ظهور استعداد هایشان فراهم شود.

وی بیان کرد : به همین دلیل برنامه ریزی، نظارت و هدایت مجموعه ای از برنامه ها و فعالیتهایی که بتواند در غنی سازی اوقات فراغت نسل پویای دانش آموزی استان موثر باشد ضروریست.

قاسمی سهیم بودن بسیاری از دستگاهها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را یادآور شد و گفت: بنا به رسالتی که در تربیت کودکان و نوجوانان بر دوش آموزش و پرورش است این نهاد نقش مهمی در این حوزه ایفا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار