استاندار اردبیل :

تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بخش خصوصی در اردبیل پرداخت می شود

استاندار اردبیل گفت: دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی را در مناطق محروم در اولویت قرار داده و در این استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی با سهم سه درصدی آنها حمایت می شود.

کد مطلب: ۶۳۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی تسهیلات کم بهره با سود 18 درصد ارایه می شود که 15 درصد آن را دولت و سه درصد دیگر را بخش خصوصی متقبل می شود .
وی اضافه کرد : این اقدام با هدف توسعه مناطق محروم و نقاط مرزی استان انجام می گیرد .
استاندار اردبیل بیان کرد: توسعه این استان بر روی سرمایه گذاری بخش خصوصی متمرکز شده و با هدایت و تعدیل دیدگاه ها مشارکت مردم و بخش خصوصی در مقایسه با سال های گذشته بیشتر شده است .
خدابخش افزود: از زمان آغاز به کار دولت، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه گذاری اعلام کرده ایم و زمینه و بستر هم برای سرمایه گذاران در بخش های مختلف در نقاط مختلف استان اردبیل مهیا شده است .
استاندار اردبیل با اشاره به توزیع اعتبار عمرانی سال 96 افزود: اعتبار عمرانی امسال استان 2هزار و 610 میلیارد ریال است که سهم هر شهرستان به تفکیک مشخص شده است .
خدابخش در خصوص پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی استان نیز گفت: کل مطالبه شهرداری از دستگاهها ی اجرایی 230 میلیارد ریال است که تخصیص لازم صورت گرفته وبزودی پرداخت می شود .
وی بیان کرد: دستگاههای اجرایی باید در احداث ساختمان های اداری با شهرداری هماهنگی لازم را داشته اقدام به دریافت پروانه کنند .
استاندار اردبیل بابیان اینکه هر گونه احداث مستلزم اخذ پروانه از شهرداری است افزود: در صورت اقدام به موقع در اخذ پروانه مشکلی برای دستگاهها بوجود نمی آید .
خدابخش در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان استان نیز افزود: سال گذشته مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت شد اما مطالبات بازنشستگان دیگر ادارت به تعویق افتاده که باید پرداخت آن تسریع شود .
وی استفاده بهینه از انرژی در استان را ضروری خواند وافزود: برای استفاده بهینه از برق وصرفه جویی از آن باید به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفت .
استاندار اردبیل درباره اختصاص کمک های فنی واعتباری به واحد های تولیدی استان نیز افزود: در قانون بودجه سال جاری مصوب شده است تا شورای برنامه‌ریزی استان‌ها 20 درصد از اعتبارات استانی را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی مشکل‌دار اختصاص دهد .
خدابخش میزان اختصاص کمک های فنی و اعتباری از این محل را 600 میلیار ریال اعلام کرد و گفت : اختصاص این مبلغ تقویت تولید واشتغال را دراین استان به همراه خواهد داشت .
در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی مشکلات موجود درارتباط با اعتبارات را مطرح و نسبت به رفع آن تصمیم گیری شد .
گفتنی است:در سال گذشته با ارایه تسهیلات به واحدهای راکد حدود 240 واحد تولیدی در استان از رکود خارج و فعال شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار