رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تعیین وقت دادگاه برای پرونده پزشک تبریزی

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی با تشریح آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی (پرونده قتل همسر و مادر بزرگ پزشک تبریزی ) گفت: تعیین وقت دادگاه برای این پرونده صادر شده است.

کد مطلب: ۶۳۰۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، حکمتعلی مظفری در خصوص آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی، اظهار کرد: با توجه به صدور کیفرخواست برای پزشک تبریزی، وقت دادگاه برای وی مشخص شده است .

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از صدور کیفر خواست پرونده پزشک معروف توسط دادسرا به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: به دلیل ازدحام پرونده ها از جزئیات جدید پرونده این پزشک اطلاع دقیق ندارم اما در حال حاضر وقت دادگاه برای او صادر شده است .

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: پس از صدور کیفر خواست برای این پزشک از سوی دادسرا و طی مراحل قانونی پرونده در دادگاه در حال بررسی است .

وی با تاکید بر اینکه همه پرونده های دادگاه دارای اهمیت و حساسیت هستند، افزود: این پرونده نیز همانند سایر پرونده ها با بررسی شواهد و مستندات روند خود را پیش گرفته و بعد از تشکیل دادگاه در تاریخ تعیین شده و گذراندن مراحل قانونی حکم قطعی به زودی صادر خواهد شد .

مظفری یادآور شد: پس بررسی دقیق همه پرونده ها علی الخصوص پرونده این پزشک تبریزی، جای اما و اگر برای هیچ کس باقی نخواهد ماند .

بیستم مهر ماه سال‌جاری و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت 2 عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد .

براساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آنها قرار داده و اعضای خانواده ‎ اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند .

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه با پیگیری‌های شبانه روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و 10 آبان ماه قاضی موسی خلیل‌الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ما جرئیاتی جدید از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد .

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: براساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت 2 نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم "فسفین" بوده و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است .

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی وی تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد .

قاضی خلیل‌الهی ادامه داد: عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است .

وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر خیر بودن این پزشک نیز افزود: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی باشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است .

قاضی خلیل‌الهی توضیح داد: در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که وجه داروها را از بیمار دریافت نکند و این در حالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک از پرداخت هزینه داروها معاف شده باشد در تحقیقات به اثبات نرسیده است .

دادستان تبریز تصریح کرد: اساسا این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است .

قاضی خلیل‌الهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده است یا خیر، گفت: اساساً موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است به هیچ‌وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است .

وی با بیان اینکه غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، تاکید کرد: هم تحقیقات کارآگاه‌ها و هم تحقیقات بازپرس پرونده حکایت از این داشت که اساساً موضوع غذای نذری نمی‌تواند مطرح شود .

قاضی خلیل‌الهی تصریح کرد: خوشبختانه در جریان تحقیقات محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است .

دادستان تبریز خاطرنشان کرد: این پزشک نیز تائید کرده که اصلاً بحث غذای نذری در کار نبوده است .

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفت: پزشک تبریزی صراحتاً اعتراف کرده که غذا، نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلاً به اتهام قتل بازداشت است .

از شایعه تا واقعیت

گزارش فارس حاکی است، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله در سال گذشته بود که خبری مبنی بر مرگ همسر و مادربزرگ یک پزشک در تبریز آن‌ هم به دلیل مصرف «غذای نذری مسموم» در رسانه‌ها منتشر و به سرعت دهان به دهان چرخید .

شایعات زیادی نیز در این بین ساخته و در فضای مجازی منتشر شد و البته عده‌ای سودجو نیز سعی کردند تا از این فرصت برای بدبین کردن مردم به نذری‌ها و مراسم‌ این ایام استفاده کنند تا شاید بتوانند از این طریق حضور مردم در این برنامه‌ها را کمرنگ کنند .

البته رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب نیز بیکار نماندند و با تیتر کردن «مسمومیت با غذای نذری»، سعی در بدبین کردن مردم به مراسم ایام محرم داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار