جمع آوری بیش از یک تن زباله از حاشیه روستای گردشگری دوران رضوانشهر

اعضای یکی از سازمان های مردم نهاد زیست محیطی رضوانشهر، بیش از یک تن زباله از حاشیه روستای گردشگری دوران از توابع بخش مرکزی این شهرستان جمع آوری کردند.

کد مطلب: ۶۲۹۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، میلاد پورسعادت سرپرست این گروه دوستدار محیط زیست گفت: منطقه زیبای دوران همچون سایر مناطق توریستی کشورمان بر اثر کم توجهی تعدادی از گردشگران متاسفانه با زباله هایی که بعضا غیر بازیافتی هستند، آلوده می شود و باقی ماندن این زباله ها هم برای محیط زیست و هم برای حیوانات وحشی منطقه، آسیب های جدی به همراه دارد.
وی بیان کرد: اعضای این گروه، وظیفه انسانی خود می دانند که در امر جمع آوری و پاکیزه نگاه داشتن طبیعت زیبای رضوانشهر مشارکت کنند و بر این اساس اقدام به جمع آوری بیش از یک تن زباله کردند.
وی افزود: زباله های رها شده در حاشیه راه و رودخانه در محدوده روستای گردشگر پذیر دوران، چهره این منطقه را زشت جلوه می داد که حضور دوستداران محیط زیست موجب شد تا دوباره زیبایی و طراوت را به خود بگیرد.
پورسعادت گفت: گردشگر پذیر بودن منطقه و کم توجهی جمعی از ساکنان عامل اصلی آلودگی در این محدوده محسوب می شود.
جاده جنگلی دوران یکی از مناطق گردشگری این شهرستان بشمار می رود که همه ساله در ایام تابستان، عید نوروز و ایام تعطیل مورد توجه مسافران و شهروندان است و بی توجهی به حفاظت محیط زیست و نبود ساز و کار درست برای جمع آوری زباله از سطح جنگل موجب شده که چهره این جنگل و طبیعت زیبا با زباله مخدوش شود.
وی ضمن تشکر از بخشدار مرکزی رضوانشهر و دهیار روستای دوران مبنی بر همکاری خوب با این گروه افزود: حاضران در این همایش زباله های جاری در سطح جنگل و حاشیه محور اصلی جنگل به طول سه کیلومتر را جمع آوری و از طریق خودروی مکانیزه حمل و به مرکز دپوی زباله انتقال دادند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارای 65 هزار هکتار جنگل می باشد و در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار