برگزاری نشست شورای حجاب و عفاف وستاد امر به معروف و نهی ازمنکر درسنندج

همزمان با ماه مبارک رمضان ، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نشست مشترک شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استاندر سنندج برگزار شد .

کد مطلب: ۶۲۸۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،نشست مشترک شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ، معاونین پرورشی و فرهنگی ، پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل ، مدیر و معاونین آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج و اعضای ستاد استانی برگزار و در این نشست برنامه های اجرایی ماه مبارک رمضان ، شیوه نامه حجاب و عفاف در هنگام ثبت نام دانش آموزان و محرم سازی واحد های اداری و آموزشی مورد بررسی قرار گرفت .

قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست اجرای امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب و عفاف را از فرایض الهی دانست و اظهار داشت : عمل به این فرایض یک تلکیف و وظیفه شرعی است .

رشید قربانی به تبیین جایگاه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام پرداخت و با اشاره به اهمیت موضوع و رعایت جوانب کار در اجرای این برنامه ها ، خواستار رعایت اعتدال و عدم افراط و تفریط در عمل به برنامه ها شد و گفت : باید با زبان لین ضمن توجیه موضوع در جلسات مدیران مدارس ، به نهادینه سازی آنها اقدام کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان محرم سازی واحد های اداری و آموزشی را یکی از برنامه های شورای حجاب و عفاف استان و اجرای طرح یادآوران را در سطح مدارس از برنامه های شورای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت : در انتخاب افراد به همین منظور باید به نقش الگویی دست اندرکاران توجه شود .

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این نشست به تشریح شیوه نامه حجاب و عفاف و برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در سطح واحد های اداری و آموزشی استان پرداخت و با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای نهادینه کردن این موضوع ، توجیه مدیران مدارس و اجرای ضوابط ابلاغی را خواستار شد .

کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در این نشست قول احسن فرد در عمل به امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و دعوت به خدا ، عمل صالح و همرنگی با سایرین را از ویژگی های آمرین به معروف بر شمرد و خواستار بهره گیری از کمک افراد خود ساخته و فراهم آوردن زمینه آگاه سازی دیگران در اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر شد .

وی انتخاب مربیان و معاونین پرورشی علاقمند و توانا برای تولیت امور پرورشی و فرهنگی در مدارس را مهم دانست و گفت : باید در کنار دانش آموزان و فرهنگیان به نقش اولیا و خانواده های دانش آموزان نیز توجه کرد و با عنایت به اینکه خمیر مایه تربیت دانش آموزان از خانواده ها آغاز می شود ، برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها و اولیای دانش آموزان یک ضرورت است .

محمد سعید کنعانی توجه به شرایط زمانی و مکانی را در اجرای امر به معروف و نهی از منکر را لازمه کار عنوان کرد و گفت : در آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج ، بدون شعار و با حسایت خاص برنامه های شورای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در حال پیگیری است و اقدام این اداره در محرم سازی واحد های اداری و مدارس گویای این موضوع است .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج هم چنین گزارشی از اقدامات و فعالیت های دبیرخانه شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر ناحیه را ارائه کرد و ضمن تشریح برنامه های اجرای شده در سال گذشته ، به تبیین برنامه های پیش بینی شده در سال تحصیلی آینده پرداخت .

هم چنین در ادامه این نشست پیرامون نحوه اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف در واحد های اداری و آموزشی بحث و تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار