در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تجمع فاضلاب درمحدوده دریاچه شهدای خلیج فارس/صدور اخطاریه وپیگیری قضایی

مدیرکل محیط زیست شهر تهران درباره تجمع فاضلاب در شمال غرب دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: به مجتمع مسکونی خاطی در محدوده دریاچه مذکور، اخطاریه صادر شده است.

کد مطلب: ۶۲۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مشکل سیستم فاضلاب یک مجتمع مسکونی در حوالی دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: در شروع فعالیت منطقه 22 اعلام کردیم که این منطقه زیرساخت های لازم را ندارد و به شهرداری اعلام شد تا این زیرساخت ها فراهم نشده از بارگذاری جمعیت در آنجا جلوگیری شود اما این موضوع عملی نشد.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران افزود: شهرداری در سال 89 به محیط زیست نامه ای ارسال کرده که نظارت جدی و موثر بر طرح های تصفیه فاضلاب انسانی بر تمامی مجتمع های منطقه اعمال شده و از صدور مجوز پایان کار به مجتمع های خاطی و فاقد استاندارد تصفیه فاضلاب جلوگیری می شود.

وی افزود: در این محدوده هنوز شبکه اگو و شبکه جمع آوری فاضلاب راه اندازی نشده است و معلوم نیست با این سرعت کندی که طرح جامع فاضلاب شهر تهران دارد، چه زمانی می توان آن منطقه زیرساخت ها را داشت اما تا زمانی که این اتفاق می افتد باید هر مجتمع بتواند سیستم فاضلاب خود را مدیریت کند و در غیر اینصورت تخلف خواهد بود.

بازگیر تصریح کرد: شهرداری منطقه 22 تعهد داده است که موضوع فاضلاب مجتمع های مسکونی منطقه 22 را مدیریت کند اما در بارگذاری جمعیت در این مجتمع ها تعجیل کرده که منجر به این اتفاق شده است. شهرداری منطقه باید فعال تر عمل کند و در مدیریت آب های سطحی، روان آبها اقدامات جدی انجام دهد تا این مشکلات به وجود نیاید.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران درباره اقدامات محیط زیست به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس بیان کرد: به مجتمع مسکونی خاطی در محدوده دریاچه مذکور، اخطاریه صادر شده است، همچنین از این منطقه بازدید کرده ایم. طبق دو اخطاریه ای که به مجتمع خاطی ارسال شده مهلت قانونی برای رفع مشکل داده شده که اگر در این مهلت مشکل حل نشود از طریق مرجع قضایی موضوع را دنبال می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار