جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سه شهر برگزار می‌شود

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای دومین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی ویژه گروه‌های سنی ۷ تا ۱۴سال در ساری، بابل و بهشهر خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۵۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، عباس زارع با بیان اینکه تاکنون طرح های متعددی با هدف توسعه فرهنگ کتاب خوانی در سطح کشور و استان مازندران اجرا شده و توفیقاتی نیز همراه داشته،گفت: امسال تلاش داریم طرحی با عنوان جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، اداره کل کتابخانه ها و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در استان اجرا شود.


وی با بیان اینکه طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بوده، اظهار داشت: این طرح برای دومین سال متوالی همزمان با سراسر کشور با حضور گروه‌های سنی ٧ -١٤سال در شهرهای ساری، بابل و بهشهر برگزار خواهد شد.

عباس زارع ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی را اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی به دنبال همه گیر شدن فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان هستیم.

زارع با اشاه به اینکه مربیان برای برگزاری کارگاه های آموزشی از میان نویسندگان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان انتخاب می شوند، افزود: این مربیان می توانند توسط کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان، کتابخانه های عمومی، اداره آموزش و پرورش، پایگاه های مقاومت بسیج و جمع های خانوادگی جهت انسجام دهی فعالیت ها، شناسایی و معرفی شوند.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی این طرح در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه جاری از ساعت ٩ صبح تا ١٨ عصر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و یادآورشد: مربیان کارگاه ها پس از دریافت مجوز از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها بایستی با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.bookpromotion.ir اقدام به ثبت نام و عضو گیری در خصوص تشکیل گروه ها و حلقه های کتاب خوانی نمایند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: اعضاء باشگاه برای رقابت در کتابخوانی بر اساس فهرست کتاب و منابع در نظر گرفته شده، نسبت به خرید کتابها با ٥٠ درصد تخیف به کتابفروشی ها اقدام نموده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، درمراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و برترین های این کار فرهنگی انتخاب و تقدیر می شوند.

زارع با اشاره به ظرفیت ها و توان موجود استان درحوزه ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی، این طرح در شهرهای مذکور به خوبی اجرا شود تا با فعالیت تصویرگران و مربیان کتاب خوانی، شاهد افزایش سطح مطالعه در جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار