استاندار اردبیل:

دانشگاه ها نقش اصلی و عملی خود را در راستای شعار سال ایفا کنند

استاندار اردبیل گفت: دانشگاه ها باید نقش اصلی و عملی خود را در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل ایفا کنند.

کد مطلب: ۶۲۲۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در نشست با اساتید دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: انتظار می رود اساتید رشته مدیریت یک کلینیک مدیریتی برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی ایجاد کنند .
وی با بیان اینکه استان اردبیل در بخش های گردشگری و کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد، اظهار کرد: اگر دنبال گردشگری هستیم گردشگری مفهوم اقتصادی دارد که باید به دنبال آن باشیم .
استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه زندگی شهری را نباید فدای مطامع مادی کنیم، افزود: انتظار می رود در زمینه مسائل و مشکلات مسکن مهر مقاله و راهکارهای خوبی ارائه شود .
خدابخش گفت: می توان با تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران، یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه های اجرایی را در اختیار دانشگاه ها قرار داد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور پرشور تماشاگران و پاکسازی جاده یک روز قبل از مسابقات آسیایی والیبال از نقاط مثبت میزبانی استان بود، تصریح کرد: با برگزاری مطلوب این رویداد ورزشی، در زمینه میزبانی مسابقات بسکتبال ، فوتسال ، هندبال و قایقرانی نیز در حال رایزنی با فدراسیون های مربوطه هستیم .
محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به فعالیت مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه برای توسعه همکاری علمی به سازمان ها ارسال می شود و در همین راستا سال گذشته 27 میلیارد ریال طرح بین سازمانی با دستگاه های اجرایی منعقد شده است .
وی با تاکید بر اینکه پژوهش نباید صرفا تحقیقی باشد بلکه باید وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود، افزود: در حوزه مسائل اجتماعی و زیست محیطی باید همایش ها را جهت بدهیم و قطعا خروجی این همایش ها مطلوب خواهد بود .
نریمانی گفت: از پژوهشگران انتظار می رود در کنار تولید مقالات علمی پژوهشی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی نیز اثرگذار باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار