مديرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوين خبر داد

آسیب دیدگی دو نفر در پی انفجار پمپ بنزین در قزوین

مديرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری قزوين از وقوع کپ انفجار(انفجار لحظه‌ای) در محوطه پمپ بنزين غياث‌آباد قزوين خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۲۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، ابوالفضل ذوالقدر اظهار داشت: پیرو اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه 125 آتش‌نشانی در ساعت 11:55 دقیقه روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه سال جاری، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی قزوین با توجه حساسیت و اهمیت موضوع آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به مجاورت ایستگاه شماره هفت مفتح با محل حادثه گفت: نخستین اکیپ آتش‌نشانان در کمتر از یک دقیقه در محل حاضر شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین همچنین با اشاره به حضور عوامل اداره برق، نیروی انتظامی، اورژانس، شرکت نفت و پلیس راهنمایی در محل حادثه افزود: آتش‌نشانان اعزامی بلافاصله پس از رسیدن به محل نسبت به ایمن‌سازی صحنه حادثه اقدام کرده و پس از تخلیه همه خودروها از داخل جایگاه و خیابان مجاور با شیلنگ‌کشی برای استفاده از فوم مخصوص آتش‌نشانی و آب، تجهیزات خود را جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی آماده به کار کردند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: خبر منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر وقوع انفجار تانکر 50 هزار لیتری بنزین در جایگاه سوخت کذب بوده و تنها شعله‌وری اتفاق افتاده در این حادثه همان کپ انفجار( انفجار لحظه‌ای) بخارات قابل اشتعال در لحظات اولیه بوده که بلافاصله توسط کارکنان جایگاه کنترل و مورد اطفا قرار می‌گیرد و خوشبختانه به دلیل عدم وجود شعله عملیات خاصی مبنی بر اطفا حریق توسط آتش‌نشانان صورت نمی‌گیرد.

این مسئول مطرح کرد: امدادگران پس از بررسی کامل تمام قسمت‌های جایگاه و اطمینان خاطر از رفع هرگونه خطر به مأموریت خود پایان دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در جریان این حادثه دو نفر از کارگران که داخل جایگاه مشغول انجام عملیات فنی بودند دچار شوک و آسیب‌دیدگی سطحی شده که تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار