رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

بهره‌مندي از توانمندي‌هاي فارس در گياهان دارويي يك ضرورت است

محمدهادي ايمانيه در جمع دانشجويان داروسازي بازديد كننده از مركز تحقيقات فرآوري گياهان دارويي شهر ميمند استان فارس گفت: دانشجويان داروسازي نبايد تنها به حضور در داروخانه و مراكز درماني اكتفا كنند.

کد مطلب: ۶۲۱۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز اعتقاد دارد كه بهره‌مندي از تمام توانمندي‌هاي استان فارس در بخش گياهان دارويي در عصر حاضر يك ضرورت به‌شمار مي‌رود.

محمدهادي ايمانيه در جمع دانشجويان داروسازي بازديد كننده از مركز تحقيقات فرآوري گياهان دارويي شهر ميمند استان فارس، گفت: دانشجويان داروسازي نبايد تنها به حضور در داروخانه و مراكز درماني اكتفا كنند.

ايمانيه با تصريح اينكه ايران امروز نيازمند پژوهشگران جوان در حوزه‌هاي مختلف مانند علوم پزشكي به‌ويژه گياهان دارويي و طب سنتي است، گفت: دانشجويان رشته داروسازي مي‌توانند با استفاده از ظرفيت‌هاي فارس در توليد گياهان دارويي، در اين بخش فعاليت خوبي داشته باشند.

او با اشاره به شرایط جغرافیایی استان فارس، گفت: تنوع دما و آب و هوا در فارس ظرفیت مناسب و خدادادي را براي توليد گياهان دارويي فراهم كرده است.

ایمانیه، يكي از مسائل مهم در اين بخش را مدیریت کاشت گیاهان دارویی عنوان و خاطرنشان كرد: در اين زمينه نیازمند تشکیل کمیته بازاریابی است .

در این برنامه، 51 دانشجوی ورودی 93دانشکده داروسازی شیراز، با حضور در مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی میمند، از نزدیک با روش تهیه عرقیات به شیوه‌های سنتی و صنعتی، آشنا شدند .

رئيس مركز تحقيقات فرآوري دارويي شهر ميمند از کاشت 34 نوع گیاه، در این مرکز خبر داد و آن را بستري مناسب براي آشنايي دانشجويان علاقه‌مند با گياهان دارويي ارزيابي كرد.

محمدرضا معین، افزود: با توجه به ویژگی‌های فصل بهار، درس گیاهان دارویی، در نیمه دوم سال تحصیلی پیش بینی می‌شود تا دانشجویان ضمن مطالعه تئوری دروس، با تنوع گیاهان دارویی استان، به شیوه عملی نیز آشنا شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار