رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد؛

تخصیص ۷ میلیون تومان اعتبار برای خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵، ۷ میلیارد تومان برای خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی اختصاص داده شده است.

کد مطلب: ۶۲۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مجید قدمی ضمن گرامیداشت هفته معلم و تبریک این ایام عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی ارزشمند بود و امام (ره) از وی به عنوان ثمره عمر خویش یاد کردند این مسئله در حالی است که بعد از پیامبران و ائمه شخصیتی مانند امام خمینی (ره) در جهان اسلام وجود نداشته است.

وی افزود: سیره شهید مطهری تاثیر بسزایی در روند فعالیتهای معلمان دارد و معلمان مدارس می توانند بچه ها را از پایین ترین سطح به بالاترین سطح از علم و آگاهی هدایت کنند .

تاثیر کم شیوه کلامی بر دانش آموز

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه شیوه های کلامی باید برای امر آموزش و پرورش مناسب باشند گفت: دانش آموزان از رفتار معلم و اولیای خود می آموزند و تفکر کلامی تاثیر کمی در روند تعلیم و تربیت دارد .

قدمی به بحث فضای مجازی در دنیای امروز اشاره و اظهار کرد: تاثیر تربیت پدر و مادر امروزه به صفر نزدیک می شود و فضای مجازی دیوارها را از بین برده بنابراین برای جلوگیری از عوارض و عواقب فضای مجازی باید خانواده ها و معلمان با دانش آموزان دوست باشند .

وی افزود: در جامعه کنونی نمی توان فرزندان را با تربیت 40 سال قبل پرورش داد، شرایط حاضر را باید در نظر گرفت و به اقتضای آن پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان را مدنظرقرار داد.

دانش آموزان باید فکر کنند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور مشکل امروز بچه ها را فکر نکردن دانست و گفت: امروز بچه ها در فضای مجازی بدون آنکه تفکری نسبت به مطالب منتشر شده داشته باشند اقدام به بازنشر و باور این مطالب دارند و تهاجم فرهنگی چنین شرایطی را بیش از پیش تشدید می کند.

قدمی بیان کرد: با توجه به شرایط باید انسان خود را بشناسد و معلم تاثیربسزایی در این روند دارد. چرا که انسان همچون جهانی ناشناخته بوده و روانشناسی آن می تواند در ارتباط با تعاملات اجتماعی تاثیرگذار باشد.

معلم بدون دانش لازم موجب اختلال در یادگیری می شود

وی با تاکید بر اینکه تحقیقات نشان می دهند معلم بدون دانش لازم موجب اختلال در یادگیری می شود عنوان کرد: در برخی مدارس معلمان بدون تخصص لازم اقدام به تدریس می کنند و مصداقی از این مسئله را در یکی از بازدیدها دیدم که معلم در طرح مهرآفرین طی دوره های گذشته بدون تخصص لازم در حوزه استثنایی استخدام شده بود و حرفه معلمی را با مدرک دامپروری انجام می داد.

وی افزود: معلمان در مدارس استثنایی افرادی با انگیزه و قوی هستند که فعالیتشان را با پول ارزیابی نمی کنند بلکه با عشق به پرورش کودکان استثنایی این حرفه را دنبال می کنند در واقع سخت ترین بخش آموزش و پرورش به عهده معلمان استثنایی است.

معیشت معلمان استثنایی

قدمی در خصوص توجه به بحث معیشتی معلمان استثنایی گفت: با تلاشهای انجام شده بحث سنوات ارفاقی این گروه از معلمان را مورد توجه قرار دادیم و طبق برنامه ریزیها با نهادهای مربوطه این مشکل رفع شده در واقع معلمان استثنایی به ازای هریک سال کار 72 روز سنوات ارفاقی دارند که به برآوردهای حاصله نشان می دهد قریب به 60 میلیارد تومان برای این مسئله باید هزینه شود که به مرور این کار مورد توجه قرار می گیرد و معلمان در آستانه بازنشستگی در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر یکی از بهترین دستاوردهایی که برای دانش آموزان داشتیم بحث خدمات حمایتی بوده که در سال 94 -95 قریب به 7 میلیارد تومان به این مسئله اختصاص داده شد و همچنان این طرح تداوم دارد و امیدواریم برای سال 96-95 اعتبار 10 هزار میلیاردی در نظر گرفته شده برای آن تحقق یابد.

توجه به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: مشکل کتاب درسی ، سرویس ایاب و ذهاب از دیگر مسائلی بود که برای دانش آموزان استثنایی مورد توجه قرار دادیم و اکنون این شرایط بهبود یافته است که امیدواریم برای رفع مشکلات کلی آموزش و پرورش استثنایی اعتبارات 2 تا 3 برابر وضعیت کنونی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار