انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه شهید رجائی و نیروی دریایی ارتش

تفاهم نامه علمی و پژوهشی بین دانشگاه شهید رجائی و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوري اسلامي ايران امضا شد.

کد مطلب: ۶۲۱۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در مراسم گرامی داشت مقام معلم و استاد، تفاهم نامه علمی و پژوهشی به امضای حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجائی، و امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش چمهوری اسلامی ایران، رسید.
ایجاد تعامل پویا و سازنده، تعریف و اجرای پروژه های مشترک، تامین نیازهای پژوهشی و آموزشی طرفین، ارتقاء فرهنگ دریایی در کشور و استفاده از ظرفیت های موجود در جهت توسعه سواحل راهبردی مکران و تشکیل پژوهشکده مشترک از جمله محورهای این تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی است.
در این مراسم عظمتی به تبیین نقش راهبردی دانشگاه در حوزه تولید علم و نیز تربیت نیروی انسانی اشاره کرد واز امکانات و بسترهای موجود دانشگاه برای تامین نیازهای نیروی دریایی راهبردی در حوزه های پژوهشی و آموزشی یاد کرد.
وی با تاکید بر نقش دانشگاه شهید رجائی در تولید علم بین المللی و نیز توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری موجود ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه بتواند در آینده نزدیک به صورت اجرایی درآمده و طرفین و نیز جامعه کشور از منافع آن برخوردار شوند.
امیر دریادار سیاری با ارائه سخنرانی مبسوط خود به نقش مهم و راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از لزوم حضور در آب های آزاد و توسعه سواحل راهبردی مکران با عنایت به ندابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گزارش داد.
مباحثی مانند برگزاری بازدیدهای میدانی از سواحل جنوبی و مناطق دریایی کشور با هدف آشنایی با ظرفیت ها، فرصت ها و مشکلات موجود در این مناطق، برگزاری اردوهای علمی در سواحل مکران، حمایت علمی و معنوی از فعالیت انجمن های دانشجویی در مباحث مرتبط با دریا، سواحل و علوم و فنون دریایی، مشارکت در برگزاری همایش های علمی و دانشگاهی، تحقیق و پژوهش در خصوص پروژه های مورد نظر در حوزه سطحی و زیر سطحی، دفاع الکترونیکی ارتباطات و مخابرات دریایی، فناوری اطلاعات، پهپادهای دریاپایه، سایبری و امنیت اطلاعات و امن ابزارهای هوشمند در ادامه فعالیت های دو طرف پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار