ربیعی با حضور در تونل معدن یورت خبر داد؛

پرداخت حقوق معوق کارگران معدن یورت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم پرداخت حق بیمه‌ها در معدن یورت گفت: کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل می‌دهیم تا در آن حق بیمه کارگران معادن بررسی شود.

کد مطلب: ۶۲۰۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علی ربیعی بامداد امروز در دیدار با کارگران معدن یورت در محل این حادثه گفت: این حادثه بسیار تاسف‌برانگیز است؛ زیرا همه این افراد همه کارگرانی هستند که با حقوق‌های ناچیز و سختی کار آنها کاملا قابل درک بوده و ما می‌دانیم افرادی که در معدن کار می‌کنند (کار جان) می‌کنند و سخت‌ترین کارها را دارند. این در حالی است که طی این حادثه تعدادی از این مردان از دست رفتند و کودکان آنها یتیم شدند.

ربیعی با بیان اینکه معدن پرریسک‌ترین محل‌هاست گفت: امروز 2 ساعت با دوستان تا عمق 1400 متری معدن و تا محل حادثه پایین رفتیم. کمیته‌ای که قرار است برای بررسی عدم پرداخت حق بیمه‌ کارگران معدن یورت تشکیل شود نه فقط برای معدن یورت بلکه برای پیگیری پرداخت حق بیمه کارگران کل معادن کشور فعالیت خواهد کرد تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد یا حق بیمه‌ای رد نشده باشد، پیگیری شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به شواهد نیاز داریم درخصوص ایمنی و تجهیزات تمامی معادن خود تجدیدنظر کنیم این در حالی است که شاید معادن براساس اصول و مواردی که در کتاب‌ها آمده استانداردها را رعایت کرده باشند اما با توجه به آنچه من می‌بینم، در حوزه معدن‌ها قطعا نیاز به مباحث بسیار جدی‌تر از این داریم و این اصلا قابل کتمان نیست.

ربیعی در ادامه به هماهنگی نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن وتجارت اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی با وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی تمامی معادن کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. کمیسیونی برای علت یابی این حادثه در نظر گرفتیم و مطمئن باشید تا آخر، این حادثه را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز بخشنامه‌ای تنظیم کردم که براساس آن باید حق بیمه‌ها باید توسط کارفرمای اصلی تسویه شود زیرا کارگران معادن تغییر نمی‌کنند بلکه این پیمانکاران هستند که عوض می‌شوند.

ربیعی با بیان اینکه باید حقوق کارگران معادن پیگیری شود گفت: کارگران معدن یورت از سال‌های 93 و 94، عقب‌ماندگی پرداخت دارند، این درحالی است که از سال 95 حقوق‌ها پرداخت شده است و در نظر داریم تمامی عقب‌ماندگی‌ها را پرداخت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار