در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی دانش آموزان مکلف پسر عشایر کشور:

نماز اولویت اول زندگی/کتاب های شهید مطهری راهگشای نسل جوان است

مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی دانش آموزان مکلف پسر عشایر کشور با حضور مسولین و مربیان و دانش آموزان عشایر 9 استان در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، این مراسم با حضورعلی نقی یزدان پناه مدیر کل امور مناطق کمتر توسعه یافته وعشایر،مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز، اسکندریان معاون نماز اداره کل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ،هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و مربیان و سرپرستان دانش آموزان عشایر برگزار شد.


سید مجتبی هاشمی، در سخنانی با عرض خیر مقدم و تبریک ایام فرخنده و پر خیر و برکت ماه شعبان المعظم و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ودر راستای اهداف معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار درکشور دوره آموزشی مکلفین پسر عشایر با آموزش احکام و آشنایی دانش آموزان مکلف پسر با مبانی و آموزه های دینی با حضور مبلغین و روحانیون حوزه علمیه برگزار می شودو بعد از برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جشن بندگی و عبادت پسران عشایر برگزار خواهد شد.

باید اولویت اول زندگی نماز باشد

در ادامه مراسم، مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش خطاب به پسران عشایر گفت: امروز خدای متعال توفیق بندگی و طاعت خودش را به شما ارزانی داشته ، تا با بهرمندی از این تاج بندگی رشد و تکامل پیدا کنید و از بدیها و زشتیها فاصله بگیرید،زیرا که نماز محافظ بی مزد است و انسان را از معاصی محفوظ میدارد.
وی تاکید کرد: پس هر چقدر ما نسبت به نمازمان محافظت کنیم،( اعم از نماز اول وقت،نماز جماعت و حضور در مسجد) نماز نیز از ما محافظت می کند.

کتاب های شهید مطهری راهگشای نسل جوان است

یزدان پناه مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش، نیز در سخنانی با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و شهادت شهید مطهری گفت: امام راحل (ره) فرمودند، کتابهای شهید مطهری بدون استثناء مفید است، پس شایسته است شما جوانان از این سرمایه عظیم بهترین بهرها را ببرید.
وی در ادامه اظهار کرد: عشایر غیور مردان و زنانی هستند که جزء بهترین و مفیدترین اقشار جامعه هستند، ولی تا قبل از این از وجود روحانیون و مبلغین در میان خودشان محروم بودند و به فضل الهی با تدابیر اندیشیده شده در وزارت آموزش و پرورش و همکاری ستاد اقامه نماز قرار شده است که این ضعف برطرف شود.
وی گفت: شما دانش آموزان سفیران و نمایندگان نور هستید که باید این آموزه ها را وقتی برمیگردید، در اختیار دیگران بگذارید.
شایان ذکر است، اولین دوره آموزشی، اردویی دانش آموزان مکلف عشایر کشور با حضور نمایندگانی از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، ایلام ،لرستان، کرمانشاه، سمنان، قزوین و شهرستانهای تهران به مدت سه روز در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار