معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

استان اردبیل ازقطب های مهم تولیدشیر و فرآورده های لبنی درکشوراست

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار در امر تولید شیر و فرآورده‌ای لبنی و صنایع تبدیلی مرتبط است.

کد مطلب: ۶۲۰۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهلول تکلوی در بازدید از آزمایشگاه شیر استان که در راستای اجرای اصل ۴۴ واگذاری امورات به بخش خصوصی و بر اساس مصوبه مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی به اتحادیه دامداران استان واگذار و تجهیز شده است، اظهار کرد: استان اردبیل به جهت دارا بودن شرکت‌های عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس و تعداد ۹۳ واحد گاوداری شیری صنتعی یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار در امر تولید شیر و فرآورده‌ای لبنی و صنایع تبدیلی مرتبط است .

وی گفت: شیر با ارزش‌ترین ماده غذایی است که تامین کننده پروتئین سبد سلامتی خانوارها است و امید است با اشاعه فرهنگ مصرف بیش از پیش این ماده حیاتی بتوانیم سرانه آن را در جامعه بالا ببریم .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۵۱ هزار نمونه رکوردگیری شده از واحدهای پرورش گاو شیری اصیل استان در آزمایشگاه‌های استان و مرجع برای بهره‌برداری علمی آنالیز می‌شود .

تکلوی یادآور شد: با استحصال داده‌های دقیق و صحیح و با استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای داده‌های مذکور در امر اصلاح نژادی به صورت عملی و کاربردی اعمال شده تا نتایج حاصل در انتخاب گاوهای شیری پرتولید و تکثیر نتایج ختری آنان توان و پتانسیل تولید شیر را به برنامه‌ریزی‌هایی با چشم انداز تولید پایدار و با کیفیت رهنمون سازد .

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند کار آزمایشگاه شیر در استان می‌توانیم با انتخاب در گله‌های مولد شیری توان تولیدی واحدهای مذکور را بالا برده تا مالکان و صاحبان واحدهای صنعتی با بهره‌گیری از علوم و فنون به روز جهان به ویژه در امر اصلاح نژادی قدم‌های بلندی در توسعه و رونق اقتصادی بخش دام استان برداریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار