سرپرست آموزش و پرورش ساوه در گفت و گو با پانا:

1089 نفر از دانش آموزان ساوه در آزمون سمپاد شرکت کردند

سرپرست آموزش و پرورش ساوه گفت: 1089 نفر از دانش آموزان ورودي پايه هفتم و 292 نفر ورودي پايه دهم این شهرستان در آزمون سمپاد (استعدادهای درخشان) شرکت کردند.

کد مطلب: ۶۲۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم فراشیانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، افزود: این آزمون ورودی در 5 حوزه شهری برای ورودی پایه هفتم و دهم در هفت حوزه برگزار شد .

وی اظهار داشت: آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله بصورت هماهنگ کشوری برای ورود به دوره اول دبیرستان یا همان پایه هفتم و بین تمام دانش اموزان واجد شرایط در کشور برگزار می شود.

سرپرست آموزش و پرورش ساوه بیان کرد: نتايج اين آزمون ها در تير ماه اعلام خواهد شد.

فراشیانی ابراز داشت: بر اساس اعلام مرکز ملی استعدادهای درخشان دانش آموزان پایه نهم فقط با داشتن حداقل معدل 17 می توانند در آزمون ورودی پایه دهم ثبت نام کنند چون دانش آموزان پایه نهم استعدادهای درخشان این شرط را دارند .

وی با اشاره به آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به دانش آموزان گفت: دانش آموزانی که شرایط ادامه تحصیل و آمادگی لازم برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند حتما در آزمون ورودی این مدارس شرکت کرده و اگر موفق شدند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

سرپرست آموزش و پرورش ساوه همچنین از قهرمانی دبستان فجر در مسابقات واليبال مدارس ابتدايي پسرانه خبر و ادامه داد : در اين دوره از مسابقات 12 تيم شركت داشتند كه در پايان تيم دبستان فجر با نتيجه 2 بر صفر با غلبه برحريفان قهرمان اين مسابقات شد .

فراشیانی بیان کرد: مدارس شهيد پيران وغير دولتي سما به ترتيب در جايگاه دوم وسوم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار