معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

معلمین، متولیان اصلی امر تعلیم و تربیت هستند

معاونت متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی ماموریت مهم معلم را تربیت انسان ها دانست.

کد مطلب: ۶۱۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی؛ در هفته گرامیداشت مقام معلم، طی مراسمی با حضور رضا صابری تولایی معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجه الاسلام والمسلمین محمد علی دستجردی امام جمعه قوچان، علیرضا قامتی فرماندار شهرستان، یاوری معاونت فرمانداری ، حسن روحانی مدیر آموزش و پرورش قوچان و مدیران و معاونین و سر گروه های آموزشی متوسطه اول و دوم شهرستان ، از دبیران نمونه منطقه ای و استانی قوچان تجلیل به عمل آمد.

مدیر آموزش وپرورش قوچان آموزش متوسطه را پیشانی آموزش وپرورش دانست و یاد آور شد: متوسطه نیمی از آموزش وپرورش را تشکیل میدهد و شاکله اصلی آن می باشد.

حسن روحانی از ارتقا سطح کیفی آموزش در سال جدید خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته 31 دانش آموز کنکوری شهرستان در شاخه های علوم پزشکی وارد دانشگاه های دولتی شدند و امیدواریم امسال این آمار به 50 نفر برسد.

حسن روحانی از پرداخت کلیه پاداش ها ی بازنشستگی سال 95 بازنشستگان خبر داد افزود: برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، هیچ بازنشسته ای را نداریم که ار آموزش وپرورش ما طلب کار باشد.

رضا صابری تولایی نیز با اشاره به این مطلب که که اگر میخواهیم مشکلات جامعه به حداقل برسد باید نهاد آموزش و پرورش را در اولویت امور قرار دهیم، خاطر نشان کرد: این موضوع تنها در صحبت نمی گنجد و باید توجه بیشتری به قشر معلم که هدایت محور هستند، شود.

وی معلمین را محور حرکت جامعه به سمت توسعه پایدار خواند و تصریح کرد: جامعه 13 میلیونی دانش اموزان بدون کمک و مشارکت تمام دستگاه ها، به هدف خود نخواهد رسید.

صابری موضوع هدایت تحصیلی را یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش وپرورش دانست و مطرح کرد: متاسفانه گاهی به این موضوع مهم، کم اهمیت تلقی میشود.

وی با اشاره به کنکور سال 95 و جمعیت بالغ بر 595 هزار نفر دانش آموز کنکور دهنده در رشته علوم تجربی، اذعان داشت: تمام این دانش آموزان خواهان تحصیل در رشته های پزشکی، داندان پزشکی ، داروسازی و.... می باشند که متاسفانه تنها یک.درصد آن ها به رشته دلخواه خود دسترسی پیدا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار