معاون امور مجلس رئیس جمهوری:

پرداخت طلب انباشت شده فرهنگیان/بهبود معیشت معلمان تاکید همیشگی روحانی

معاون امور مجلس رئیس جمهوری، از پرداخت طلب فرهنگیان که از سال 83 انباشت شده بود خبر داد و گفت: رئیس جمهوری همواره بر حل مشکلات معیشتی معلمان تاکید دارند و این مساله در اولویت برنامه های دولت بوده و هست.

کد مطلب: ۶۱۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، حسینعلی امیری روز سه شنبه این مطلب را درجمع مدیران، معلمان و دانش آموزان دبیرستان دخترانه مرآت واقع در منطقه 12 تهران مطرح کرد و افزود: در جامعه ای که به معلم حرمت گذاشته می شود و مقام معلم بزرگ داشته می شود، آن جامعه مطمئنا رو به رشد و تعالی است.

امیری اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید توجه به معلمان و فرهنگیان جزو اولویت ها است و آقای رئیس جمهوری همواره رسیدگی به مسائل و مشکلات فرهنگیان را مورد تاکید قرار می دهند. هرگاه موضوع حل مشکلات معیشتی کارکنان دولت مطرح می شود، آقای دکتر روحانی تاکید می کنند که معلمان در اولویت قرار بگیرند.
وی با اشاره به تدبیر دولت یازدهم برای پرداخت مطالبات معلمان ادامه داد: معلمان عزیز از سال 1383 یک طلب انباشت شده را داشتند که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم پرداخت این مطالبات در دستور قرار گرفت و برخلاف کاهش قیمت نفت و درآمدهای دولت این مطالبات پرداخت شده و در حال پرداخت است.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری اصلاح حقوق معلمان و تدوین لایحه رتبه بندی فرهنگیان را از دیگر اقدامات دولت برای حل مشکلات معلمان اعلام کرد.

کشور توسعه یافته نیاز به معلمان و دانش آموزان توسعه یافته دارد و نقش معلمان در تعالی و توسعه پایدار و متوازن کشور انکارناپذیر است.
وی افزود: اگر به دنبال توسعه متوازن و پایدار در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستیم، باید این توسعه را از مدارس و آموزش و پرورش شروع کنیم.
معاون امور مجلس ادامه داد: اگر امروز شاهد این هستیم که کشور ما در مسیر توسعه و رشد قابل توجه علمی قرار گرفته و دانش آموزان و دانشجویان ما در رشته ها و مقاطع مختلف در سطح ملی و بین المللی می درخشند، بستر و زمینه های آن در مدارس و مراکز تعلیم و تربیت شکل گرفته است.
امیری تاکید کرد: بدون تردید امر تربیت و آموزش و شغل معلمی از مهمترین و شریف ترین مشاغل و مسئولیت های جهان امروز است که همه بشریت با آن سر و کار دارد.
وی اضافه کرد: سعادت، سلامت و تعالی هر جامعه از امر تعلیم و تربیت شروع می شود و مسیر زندگی فردی و اجتماعی فرزندان ما و شخصیت و آینده آنان از طریق مدرسه و در آموزش و پرورش شکل می گیرد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری از معلمان به عنوان یکی از اقشار شریف، عزیر، تاثیرگذار، مفید و دوست داشتنی یاد کرد و گفت: تعلیم و تربیت در همه نظام های سیاسی و بویژه در نظام اسلامی ما از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از صفات خداوند متعال صفت معلمی است و یکی از رسالت های مهم پیامبر اکرم (ص) نیز رسالت تعلیم و تربیت و تهذیب بوده است.
امیری خاطر نشان کرد: معلمی که با احساس مسئولیت و به عنوان یک امر و وظیفه خطیر و مهم در کلاس درس حاضر می شود و با عشق و علاقه و فداکاری و گذشت به تعلیم و تربیت آینده سازان این کشور می پردازد، در واقع یکی از رسالت های پیامبر را برعهده گرفته است.
وی افزود: معلمان قهرمانان واقعی عرصه تعلیم و تربیت هستند که با ایثار و فداکاری مسئولیت مهمی را انجام می دهند که همه ما باید قدردان ایشان باشیم.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، گفت: لازم است ایده ها، افکار، عقلانیت و دینداری شهید مطهری و اقتضائاتی که ایشان در تطبیق و تطابق احکام اسلام با نیازهای روز داشتند را بازآفرینی کنیم.
وی تصریح کرد: امروز بشدت به اخلاق، عقلانیت و دیانت متناسب و تاثیرگذار نیاز داریم که جای آن در مدارس و مراکز آموزش و تعلیم و تربیت است.
معاون رئیس جمهوری در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: امروز با توجه به اقدامات و برنامه ریزی هایی که انجام شده، بستر بسیار خوبی برای پیشرفت جوانان کشور فراهم است و همه شما باید از هم اکنون خود را در جایگاه های بالای مدیریتی و علمی ببینید، چرا که خواستن توانستن است و با درس خواندن و همت و تلاش همه آرزوها برایتان دست یافتنی است.
پیش از سخنان آقای امیری، دکتر نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و خانم جاسبی مدیر دبیرستان مرآت ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم گزارشی درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش و همچنین برنامه ها و مشکلات این دبیرستان ارائه کردند.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، در پایان این مراسم که با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از سوی دانش آموزان همراه بود، معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از مدیران و معلمان دبیرستان مرآت قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار